Bir çocuğun işaret parmağını bile kullanması 18 ayı bulabilir kaldı ki 18 aydan önce otizm tanısı koymak çok zordur. Ekrana maruz kalıyorsa uyaran eksikliği olabilir hemen otizm ile ilişkilendirmek yanlıştır. Tek başına oyun oynaması otizm olduğu anlamı taşımaz bazı bebeklerin mizacı budur. Tek başına oyun kurabilmesi sağlıklı bir ilerlemedir. Genellikle çocuklarla sosyalleşmesine bakarlar. Otizmli çocuklar tepki vermez kaba ama “mongol” dedikleri durum vardır. Boş bakma tepki vermeme, gülümsemeye karşılık gülümsememe. Yani 17 aylık bir bebekten gidip bir şeyler getirmesini beklemek için çok erken bazı çocuklar geç konuşur bazısı geç yürür bunlar sizin çocuğu sosyalleştirmeye başlamanız ile çözümlenecek şeyler. Lütfen şu sosyal medyada ki otizm takıntısına kulak asmayın.
Erkan otizm yapmaz ama uyaran eksikliğine sebep olur. Bunun içinde bir çocuğun günde 4 saat ekran başına kalması ve bunun her gün olması gerekir. Bunu söyleyen benim kendi pedagogum. Her çocuğun dünyayı keşfi farklıdır. Mesela benim oğlum bazen parmak ucunda yürür bu genetik çünkü ben 20 yaşıma kadar ara ara parmak ucumda yürürdüm. Hala arada yürürüm benim sinirsel bir problemim oğluma da geçmiş. Bunu söyleyen yine pedagogum.
Lütfen sadece etkinlik düzenleyin bol bol dışarı çıkın ve başka çocuklarla sosyalleşmesini sağlayın.