Benim bebeğim prematüre ve düşük kilo doğdu. Direk anne sütü+mama başlattılar. Mama varlığı bizi mahfetti. Göğüs ucum yok diye de ilk günden hemen silikon uç taktirdilar. Ne yaptimsa silikon uçsuz emmedi. Silikonla bile beslenememis meğer sarılık oldu. Mamayı şırınga ile vermeyi denedim parmak emdirme yöntemi denedim o zamanlar kabul etmedi. Sarilik olup degerleri 20yi bulup hastaneye de yatirilinca panikle biberonla verdim mamayı. Sık sık beslenmek zorunda dediler çünkü. Kaşık biberon nedir bende bilmiyordum. Daha erken öğrenseydim belki bende de ise yarardi. Bebeğim 4.ayinda ama biberonsuz mama içmiyor. Kaşık biberon denedim olmadı emzirme destek sistemi denedim olmadı. Normal kaşıkla denedim olmadı bardak yöntemi denedim yine olmadı. Bir yandan da silikon uç biraktirmaya çalıştım çünkü doktor bir yandan artık bıraksın diye baskı yapip durdu. Enfeksiyon kaynağı, sütün kesilcek falan. Bu denemeler sırasında stresimiz o kadar ayyuka çıktı ki anlatamam. Bende ağlama krizleri başladı artık. Ne yapsam olmuyordu. Emzirme danışmanlığı almaya çalıştım ondan öğrendim kaşık biberon Emzirme destek sistemi falan. Ama fayda etmedi. Artık kucağıma aldığım gibi feryat koparmaya başladı yavrum. Tamamen beslenmeyi reddedecek diye ödüm koptu çok sarsılarak ağladım üzüntüden. Annemde beni azarladı artık yeter diye. Asıl böyle sütün kesilecek baslarim doktoruna danışmanına diye. Sağ sütü biberonla ver mamayı da sütü de dedi. Senin sütün az bile olsa yağli ve doyurucu öyle olmasa bebek bu kadar iyi kilo almaz dedi. O manada evet bebeğim hiç kilo kaybı yaşamadi. Bir ayda 1 kg 100 gr aldığı bile oldu. Mama kontrollü veriyorum doktorun öngördüğü ölçüde. Çoğunluğu anne sütü içtiği. Dolapta durunca zaten belli oluyor kalın tabaka kaymak oluşuyor. Her neyse. Elektrikli eller serbest sağım makinesi de aldım. Güzel sagiyor ve 90 cc den aşağı sagmiyor. 3 saatte bir sağıyorum. Bebeğim rahatladı resmen. Beni görünce korkar hale gelmişti. Sürekli birseyler deniyordum çünkü. Bazı bebek tutmayınca tutmuyor. Biberonu bıraktırmak için gelinizden geleni yapın ama benim gibi aşırıya da kaçmayın bebek gerçekten olumsuz etkileniyor. Ben kabullendim durumumu. Sağıyorum içiyor biberondan. Salyalarini boşa harcamiyorum göğüs uclarima sürüyorum sütün devamlılığı olsun diye. Sık sık ikimiz de çıplak halde göğüste ten teması yapıyorum. Arada keyfi gelirse bir iki saniye tutuyo sonra öldür Allah tutmuyor başlıyor feryat figan ağlamaya. Bir umut ara ara veriyorum gogsumu ama umudum yok pek. Silikon ucu biberon nedeniyle reddetmeye başladığı için sonuçta bıberondaki akış hızı aynı olmuyor. Hijyen sorunu da var. Sürekli sıcak suda strerilize etmek gerekiyor ucu vs. Kısacası elinden geleni yap olmuyorsa zorlama. Ben zorladım hiç de iyi olmadı.