Tikitinannesi Çok değerli bir paylaşım. Tüm içtenliğimle teşekkür ediyorum. Tam olarak benim yaşadığım ikilemi yaşayıp ortak paydada buluşmuşuz sizinle. Kendim de bir eğitimci olarak, popüler kültürdeki annelerin, uyku eğitmenlerinin, uzmanların satırları arasında uzun uzun dolaştım. Her okuduğum yazıda ikileme düştüm ve en yumuşak tipini bile denemeye hazır hissetmedim kendimi. Vicdanen rahatsızlık veren eğitimlerdi bence hepsi.
En yumuşağında bile ağlamasına zemin hazırlamam, tölere etmem ve ısrarcı olmam yönündeki talimatlara bir türlü aklım yatmadı.
Yukarıda paylaştığınız link ve daha bir çoğunu okudum ve ne bebeğime ne de kendime bu işkenceyi yapamam dedim.
Benim oğlum sabırsız bebeklerden. Kronolojik 15, düzeltilmiş 13 aylığız. Gecelerimiz 1 maksimum 2 uyanmayla geçiyor. Her defasında da emerek uykuya devam ediyor. Emmese de memeyle temas istiyor uyandığında. Güvenli bağlanma yaşamın ilk yıllarında oluşuyor ve kaçırmayı risk edemeyecek kadar değerli bence. Yumuşak olduğu iddia edilen uyku eğitimleri bile, anne bebek arasındaki bu akışı engeller diye düşünmekten çok buna eminim. Hepimizin çevresinde buna benzer örnekler vardır. Dilerim mutlu çocuklar, mutlu anneler artsın. 🌸