seheeeeer1 Rumeysaden o kadar çok katılıyorum ki 11 aylık bebeğim geçen gün 2 kere parmağımı sallayarak no no demiştim o dakikadan itibaren no no yapar mısın diyorum yapıyor. Aslında öğrenmeye ne kadar açlar herşeyi kapıyorlar
Zeynep2866 Rumeysaden Rümeysaaaa 😍 sana içten bir kucaklama gönderiyorum bugün götürdüm oğlumu psikiyatriye normal dedi oyun oynayın kitap okuyun sosyal etkinliklere katılın dedi TV yok telefon yok otizme dair bişey de yok dedi çok hareketli olduğu için dikkat eksikliği var ondan geç öğreniyor dedi evet TV izlettim ama hiç ilgilenmedim değildi yargılamak en kolayidir her zaman önemli olan anlamak bu kadar yaramaz bir bebekle tektim eşim gece gelir çok geç saatlere kadar çalışır ailem yok zaten benim eşimin ailesi başka ilde yalnızım hiçbir aktivitem sosyalligim yok nefes alacak vakit yaratmak için yarım saat bir saat izlettim ama böyle düşüncelere kapilacagimi bilsem nefes bile almazdım o benim oğlum bir annenin içi yanarken yukardaki hanımefendiler diyor ki anne karnından itibaren mi izletmeye baslattiniz yok hanımefendi daha rahme düşmemişti başladık biz hey Allahım yaraya tuz basmak bu olsa gerek kendim de bir eğitimciyim ama demekki bunun eğitimci olmakla alakası yokmuş çok toymusum şimdi daha çok vakit geçiriyoruz daha çok yoruluyorum ama oğlum için değer Rabbim evlattlarimiza sağlık sıhhat versin hepsi geçer Allah’ın izniyle Rabbime şükürler olsun he diğer türlü de olsaydı o bizim evladımız sonuçta Rabbim böyle uygun görmüş der acımızı içimizde yaşardık el mahkum Rabbim evladiyla sinanan annelerin kalbine inşirah ferahligi versin hakkınız ödenmez gerçekten 🤍
Rumeysaden Zeynep2866 yaa canım benim çok sevindim senin adına inan seni o kadar iyi anlıyorum ki bende gurbetteyim kimsem yok bazı insanlar sadece yargılar karşısında ki insanın ne yaşadığını bilmez bu arada bende çocuk gelişimi okudum bir öğretmenim hep derdi ki bu bölümü okumanız size annelikte hiç bişey kazandırmıcak tecrübe önemli olan demişti gerçekten doğruymuş ben kendimde TV açıyorum beli içerikler ve kısıtlı zamanla ama bunun yanında herzaman destek olmaya da çalışıyorum biz çok güzel anneleriz bir şekilde büyüyecekler ve herşeyi öğrenecekler zaman akıp gidicek bebisini öp benim yerime 💞
annesininkurabiyesi Zeynep2866 merhaba aynı durumdayız oğlum 16 aylık nereye gidiyorsunuz oyun atölyesi
Rumeysaden Zeynep2866 ben normalden doğma büyüme İstanbul’dayım eşimin tayin nedeniyle Konya’ya geldim ama tekrar İstanbul’a donucez bir kaç ay sonra inşallah siz nerdesiniz
ZamaneAnnesii Zeynep2866 otizim olmasını getektiren nedenler yok saydıklarınız arasında konusamaması onu otizim yapmaz her çocuğun gelişimi farklıdır tvi etkiler geciktirir konuşmayı ama kesin otizm yaparda diyemeyiz etkisi var sadece misal bnm kız kelime kurmadan direk cümle kurdu 15 aylik falandı arkadasimin kızı hala anne baba diyor sadece otizm değil sadece tviye cok maruz kaldığı icin doktor gec konuşur demiş bu arada 2 yıl konusamamasi da doktorlar tarafından normal karşılanır
Zeynep2866 ZamaneAnnesii evet aslında konuşmaması problem değildi bizim için aslında anlamıyordu bizi ve ismine bakmıyordu heyecanlıninca ağzını açıyordu ama normalmiş şükür ilgi alaka ile çözülüyor aslında komutlarimiz yoktu al ver gibi artık ver deyince veriyor al deyince alıyor ama parmak isaretimiz yok henüz zamanla inşallah
ZamaneAnnesii Zeynep2866 cok şükür Rabbim hiçbir anneyi evladıyla imtihan etmesin sağlıklı sıhhat versin inşallah 🤲🏻
Zeynep2866 annesininkurabiyesi Ankara Etimesgut da yaşıyoruz burada bir oyun atölyesi sizin yaşadığınız şehirde de muhakkak vardır sosyalleşmesi açısından çok iyi oluyor
annesininkurabiyesi Zeynep2866 bende ankaradayım oğlum 16 aylık keşke yakın olsaydık belki bebeklerimiz birbirine iyi gelirdi
momybaby Zeynep2866 burada herkes iyimser yaklasir genelde. bi sey yok der. buradan yonlendirme yapmak cok uygun olmaz. muhakkak doktora gidin. iciniz rahatlar. oncesinde bi sure tv yi kesin. muhtemel doktorda tv yi kesip tekrar kontrole çağırır
Zeynep2866 momybaby kız okumadın mi götürdüm doktora bişey yok dedi normal bı çocuk sadece çok hareketli ondan öğrenmesi geç olur bol bol konuş ilgilen sosyallesin dedi yapıyorum da TV yok zaten iyi gidiyoruz
balkaymak__ Zeynep2866 bacım komut felan öğretmedim diyorsun sonra otizmmi acaba diyorsun ? Biraz ilgi versen anlarsın o mu değil mi
annesininkurabiyesi balkaymak__ aynen benimde 16 aylık hiç bir şey bilmiyordu 1 aydır 0 ekran gidiyoruz bir çok nesneyi öğrendi ayakkabı portakal lamba araba telefon yastık bez ıslak mendil gibi daha çık sayamadığım 1 ay önce adını söylesem suratıma bakuyordu şimdi topun nerde diyorum diğer odadan bulup geliyor
Zeynep2866 balkaymak__ kız siz niye okumuyorsunuz önceki yazdıklarımı problem yok doktora gittik o an panikle yazmıştım olabilir ballı kaymak şimdi öğretiyorum anlıyor gibi sosyallesiyoruz vs vs
Ogretmenannex Zeynep2866 küçükken ekrana fazla maruz kalmış çocukta otizm benzeri semptomlar gözlenir . Malesef ablam bizi dinlemedi ve öyle oldu şimdi eğitimden eğitime koşuyor . Kesinlikle sıfır ekran yapın 10 dakika falan hikaye . Ağır metal detoksu işe yarıyor ona da bakalbilirsinşz