Ezgi2609 Sadece bu çocuk mu var ki çevrenizde? Biz geçen gün oyun grubundaydık mesela, 2,5 yaşındaki kızımın parmağını 2 yaş civarlarında bi bebe ısırdı mesela
Bir şey yapmadım ne yapabilirim, 2 yaşa bunu öğretmek hele ki kendi çocuğum değilse çok zor.
He bunun adı akran zorbalığı değil çünkü karşıdaki akranı geçtim çocuk bile değil henüz, bebiş
Yapılması gereken çocuklarımızı fanustan çıkarıp gerçek dünyaya hazırlamak, kendini korumayı öğretmek, başına bir durum geldiğinde mutlaka o an bir yetişkine söylemesini iyice tembihlemek. Karşılık vermeyi ve kendini savunmayı öğrenmesi lazım. Bunlar mahremiyet açısından da çok önemli. Ayrıca şiddet gösteren çocuğun ebeveynının kendine söyleyeceği laflardansa, şiddete maruz kalan çocuğun tek bir itme hamlesi dahi daha etkili olacaktır. Güçlü olan hayatta kalır misali:)