Harika1103
Merhaba güzel anne inşallah sağlık bir sonuç elde edersiniz. Hikayemi okuduktan sonra siz karar verin.
Benim ilk bebeğim de biz de böyle bir sorun yaşadık. 9 haftalık iken bebeğimin kalp atışları ve ense kalınlığı5 yüksek çıkmıştı. Kadın doğum doktorumuzHemen perinatoloji doktorundan rica etti. Baktı ve benimle bir konuşma yaptı. Bu belirti yüksek ihtimal ile down olabilir dedi ve 12 hafta kadar beklememizi i, 2 li test sonucuna göre ilerleyeceğimizi söyledi. Bebeğimin ilk günden beri kalp atışları düzensiz, ense kalınlığında yüksek çıkınca yüksek ihtimal dediler. Ama ben hep bebeğim downlı değil kalbinde bir sıkıntı var dedim.
12 hatfa geldi ve bebeğimi 2’li testte aldık. Bebeğimin ense kalınliği 7 çıktı ama doktorumun done değil edward sensörünü olabilir dedi.
Ve biz o an kordon sentez yaptırdık. Sonuçlarınız temiz geldi evet bebeğimin genetiği temiz di. Ama kalp atışları her güttüğünüz de düşüyordu, kalp kapakçığı oluşmamıştı, mide ve kalp ters yerde idi, kardon da iki damar vardı. Bize yaşamla bağdaşmayan bir bebek dedi. Karar verme gibi bir durum yoktu ortada zaten bizede sunulmadı.
Eşimle birbirimize baktığımız da sonuç ortada idi.
Kimse bana sunmadan bebeğimi aldırmayacağım dedim.
Biz 12 /15 hafta arası tam 9 doktor ve 1 perinatoloji doktoruna gittik. Hepsi aynısını ve fazlasını söyledi. En son devlette gittim ve doktor kendini riske arıyorsun bebeğin kalp atışları düşüyor karar ver istersen şimdi demişti.
Eğer ki kalp durursa seni zehirler, hareketlerini algılamadıgın için farketmezsin dedi. Hayır deyip çıktım. Bana bu seçimi yaptırma ne olur Rabbim sen verdin bu kalbi sen al dedim.
15 haftalıktı kontrol de artık bebeğimin kalp atışlarının 50 altina düştüğünü gördüm ve daha fazla ona acı çektirmemek geçtiğini düşündüm. Doktorumuza söyledik diğer doktorumuz ile kurula sunulması derken işlemler tamamlandı.
Hastaneye yatış yapıldı ve maalesef kalp atışları 30 inmişti, biz bir gece önceden yatık ki bebeğin kalp atışı durması hastanede bekledik. Maalesef sonrası sancı geldi ve suni sancı ile doğurma ile sonlandı🥺
3 ay sonra tekrar hamile olduğumu öğrendim, 2020 de ve aynı doktoruma gittim, perinatoloji ve kadın doğum ile ilerledik, pandemiye denk geldik.
Bebeğim öğrendim ve sorunsuz ilerliyordu şükür, bütün testler çok güzel ve detaylı harika geçti. Perinatoloji her şeyin güzel ilerlediğini söyledi. 35 haftada kadın doğum doktorumu değiştirmek zorunda kaldım(yurt dışa gitti) Görümcemin doktoru ile ilerledim bir önceki bebeğimi de gören doktorlardan.
Gittiğimiz de 35 haftalık bebeğim için büyün testlerine bakarken bebekten “down “ riski olduğunu söyledi. 2,li teste. Başımızdan kaynar sular indi, o an olduğum yere oturdum ama eşimle sok. Nasıl bilmezsiniz dedi doktorum sizden öğreniyoruz hocam derken, cihat hoca bize söylemedi dedim. Doktorunuz kim derken. İki doktorumuz da İstanbul’un en iyi doktorlarından biri, nasıl söylemez derken kim dedi. Prof.Cihat ŞEN(dünya perinatoloji bölüm başkanı memorial) hemen arayalım hocam konuşun dedim. Panik yapmayın eğer ki söylemedi ise testler ve genel muayenelerde bir sıkıntı olmadığı için söylememiştir dedi ve muayeneye aldı. Evet bebek gelişimi çok güzel dedi. Oğlum şuan 3 yaşında ve yanımda yatıyor.
Evet bebeğime down dediler ama doğurdum bak değilmişim anneler de olmadım hiç.
Ama kesinlikle Kesin kesinlikle doktorunuz çok önemli, bilgisi ve tecrübesi. Ben güvendim ve bu yolda ilerledim.
Cihat hoca gittik ve bana şunu söyledi, Bana güvenerek çıktığın bu yolda seni asla bırakmayacağıma söz verdim. Ve o kadar acı çektin ki gözlerimin önünde bir daha yıkılmanı istemedim dedi. Çünkü risk vardı ama testler ve detaylı o kadar güzeldi ki bunu sana söyleyip zehir etmek istemedim.
Ben mi çok güzel bir hamilelik ve doğum iyim oldu. Yani bir önceki bebeğimin bana verdiği mucize diyorum. Evet oğlum yanımda ve benim mucizem.
Ben hep ikinci ve üçü alternatifi denedim en iyisi de olsa bir anne olarak başka doktora gittim. Bir güzel cevap için, zaten sen bizim hocamızın hastasının bizi o yetiştirdi dediler hep.