Arkadaşlar merhaba. 4 aylık bebeğim var şu an uyku eğitim sürecindeyiz ve bazı uyku postlarına yorum yazdığımda bir sürü soru geldi bu yüzden toparlayıp bir post yazmak istedim umarım ihtiyacı olan anneler faydalanır. Benim kızımın gündüz uykuları 30-40 dk idi ve gece 9-10 sefer uyanır, emmeden geri uyuyamazdı. Uyutabilmek için kundak, karanlık ortam, ayakta sallama, kucakta ayakta gezdirerek sallama vs aklınıza gelebilecek bir sürü destek vardı. Haliyle desteğe bağımlı hale gelmişti. Neyse bu tarz eğitimler için çocuk gelişim uzmanlarının önerisi bebeğin 120 gününü doldurması. Ben de tam o dönem başlamadan bikaç uyku eğitimciyle görüştüm. Bebeğimi olabilecek en kısa zamanda eğitmek istiyordum ama hasarsız bir şekilde. Bazı eğitmenler ağlatmadan yaptığını iddia ediyor ama süreç 1 ayı buluyor, bu bana çok uzun geldi. Ufacık bir bebeğin yeni bir düzene alışması daha kısa sürebilir diye düşündüm, neticede yetişkinler bile 21 günde alışkanlıklarını oturtabiliyor. Neyse çok kısa süre vaat edenler de vardı, onlar da bebekle aramdaki güvenli bağa zarar vereceği için eledim. En sonunda aşamalı uzaklaşma yöntemini benimseyen ve gerçekten bu işin piri Pınar Sibirsky’den danışmanlık almaya karar verdim. Danışmanlığın içeriğini tamamen paylaşmam etik değil neticede ciddi paralar veriliyor ve ortada bir emek var. Ama kendisinin de videolarında bahsettiği detayları gözeterek size yol göstermesi adına genel hatlarından bahsedebilirim. Öncelikle her bebek düzen ve rutin istiyor çünkü bu onlara kendilerini güvende hissettiriyor. Bu yüzden uyku ve uyanıklık saatlerini, beslenme saatlerini düzenledik. Bunu ayına göre uyku uyanıklık saatleri diye googleda aratıp bulabilirsiniz. İkincisi güne erken başlayıp erken bitiriyoruz yine fazla yorulmaması için. 19.30-20.00 arası uyuyor, sabah da 07.30 güne başlangıç. Ayına uygun olarak 3 gün uykusu yapıyor. Beslenme-aktivite-uyku sıralamasıyla gidiyoruz böylelikle beslenme-uyku ilişkisi kesiliyor. Uyku öncesi rutin yapıyoruz, sıralı aktivite. Kendi yaşantınıza göre bir rutin belirleyebilirsiniz. Bebeğim kundakta uyumaya ve karanlıkta uyumaya alıştığı için odasına karartma perdesi verdim ve kundak hissi yarattığı için yüzüstü şekilde yatırıyorum. Full ayık şekilde beşiğine koyuyorum. Sonrası sabır ve kararlılık istiyor. Bebek alışık olmadığı bir durumun içinde kendini buluyor. Uyku saati de geldiği için haliyle hangi destekle uyutuyorsanız o desteği istiyor ve bu yüzden ciddi protesto ağlamaları oluyor. Bol bol sakinleştirmeye çalışıyorsunuz sesinizle bazen de temasla. Uykudan uykuya ve günden güne protesto azalıyor. Genel hatlarıyla böyle. Şimdilik 4.gündeyiz ve ciddi yol katettik. Gündüz uykularında uyansa da kendisi uykuya geri dalıyor. Gece kesintisiz uyuyor gibi. Tabi gece rüya öğünü veriyorum bu sayede açlıktan uyanmıyor. Henüz yolun çok başındayız bu yüzden dışarda uyuması gerektiğinde ya da anneanneye bıraktığımda yani kendi odasından başka bir odada nasıl uyuyacak onları bilmiyorum. 10 günlük eğitim sonrası tarafımıza bir mezuniyet dosyası verilecek. Hastalık, diş çıkarma, atak dönemi, tatil vs düzeni bozan dönemlerde nasıl hareket edilmesi gerektiğiyle ilgili bilgilendirileceğim. O vakit yine buradan bilgi veririm. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Son bir tavsiyem, lütfen uykusuz gecelere ne kendinizi ne bebeğinizi teslim etmeyin. Bebeğim uykusunu aldığından beri meme reddimiz bile azaldı çünkü çocuktaki stres seviyesi azaldı. Çok daha neşeli ve algıları açık hale geldi. Evet eğitim zor, evet bebeğiniz ağlarken birkaç dakika kayıtsız kalmaya çalışmak gerçekten zor. Ama bu onların kendini tek ifade ediş biçimi ve aslında karnı tok, altı temiz, ağrısı yok, uykusu var vs yani bir sıkıntısı olmadığından emin olduğunuzda o ağlamanın sadece bir protesto olduğunu fark edip sabır ederseniz hem kendinize hem bebeğinize büyük iyilik yapmış olursunuz. Çok uzun yazdım kusura bakmayın lütfen. Herkese kolaylıklar dilerim…