Ervmrn
Bitanem şöyle söyleyeyim, belirli periyotlarla tam kan sayımı yapılmalı, eğer ailede genetik bir öykü var ise 6 ayda bir kan tahlili verilmeli kontrol amaçlı. Ama şunu unutmayın hastayken değil sağlıklı iken çocukların kan değerlerine mutlaka bakılmalı. Kötü hastalıklarda başta lökosit ve eritrositlere bakılır. Yani beyaz kan ve kırmızı kan hücrelerine bunlar epey ipucu verir sonrasında çok fazla değer var bakılan ama kafa karıştırmayayım. Bunun yanında bir de fiziki belirtiler var onlarda aşırı terleme, nefes darlığı, vücutta morarmalar, lenf nodları,aşırı halsizlik, kulak,ağız kanamaları gibi. Yani tavsiyem eğer şüphe ettiğiniz bir durum var ise ya da kontrol amaçlı baktırmak isterim diyorsanız hemogram yaptırabilirsiniz.