zkydmrl kalıba sokmamak lazım aslında kucak konusunu okuduğum kitapta ilk 3-4 ay çevrenin olmadığı, meme ve anne ile yapışıklık içinde bir bütün olarak dünyanın algılandığı bir dönemdir diye tanımlıyor. Ve bebekler 4.ayın sonunda ellerini keşfedince kendi kendine yardım edebilir diyor. O nedenle ben 4.ayını bitirince ve uyku gerilemesini atlatınca başladım kendi kendine uyumayı öğretmeye.
Şöyle yapıyorum yatır kaldır yöntemini uyguluyorum.Ama sadece bu yöntemdeki gibi ağlayınca kaldır susunca hemen yatır başka bir şey yapma gibi değil. Uyku saati yaklaşınca ninni açıyorum oturduğum yerde omzumda biraz piş piş diyorum mayışmaya başlayınca yatağına yatırıyorum. Önce kendi kendine 5-10dk oyalanıyor yatağında ben sandalyede yanında oturuyorum. Mızırdanmaya başlayınca piş piş demeye başlıyorum yetmezse elini tutuyorum o da yetmezse diğer elimle pat pat vuruyorum o da yetmezse kucağıma alıyorum sakinleşene kadar sırtına piş piş yapıyorum. Susunca yatırıp yazdığım desteklere devam ediyorum. Uyuyana kadar bunları tekrarlıyorum. Minimum düzeyde ağlama olmasına çok dikkat ediyorum. Mesela dün başladık ilk uyutma sürem 55dk kaç kere yatır kaldır yaptım sayamadım ilk gün olduğu için ve kucakta sallanmaya alıştığı için biraz ağladı ama bugün ikinci gün 15dk da uyudu sıfır ağlama sadece mızırdandı 2-3 kere yatır kaldır yaptım. Uyuyana kadar desteklerimi bırakmıyorum. Uyuduktan sonra yavaşça önce elini bırakıyorum sonra piş piş demeyi bırakıyorum müslin örtüden uyku arkadaşı yaptım onu veriyorum eline. Bu şekilde umarım yardımcı olur. 🥰