usenmedimyaptimbirvelet çevremde de ilkokul çocuğu olan arkadaşım var, artık okul çağı olduğundan tabiki yine yaş değişimleri mevcut özellikle olumsuz yönde hemen ailesinin yaptığı yanlışı örnekle anlatayım; kardeşi var diye bu çocuk sürekli ikinci planda ve 6-7 yaşında olmasından dolayı her şeyi tek başına yapması isteniyor. Kendi başına duş alsın, kendi başına giyinsin, kendi başına oynasın, kendi başına ödev yapsın ki biz kardeşiyle rahat ilgilenelim modundalar tabiki kendi sorumluluk alması harika ama bu kadar da yalnız bırakılmaz. Kendi başına duş aldıysa saçlarını okşayarak biz tarayalım kendisi isterse toplasın, kendi başına giyiniyorsa harika bir iş çıkardığını dile getirelim ki ilgilendiğimizi anlasın, oyunlarda küçükle ilgilendiğimiz kadar büyükle de oyun kuralım ki kardeş ayrımı olmadığını anlasın. Bu yanlışlardan dolayı çocuk artık onları asla dinlemiyor. En ufak şeyde bile ben yapamam sen yap diyor çünkü artık sorumluluklar onu bunaltmış “zaten her şeyi ben yapıyorum bunu da siz yapın” düşüncesi geliştirmiş. Ayrıca annesine kızdığında vurma olayını yapıyor ve anne tepki vermiyor çok çok yanlış. Kardeşine, arkadaşlarına vurduğunu da gözlemledim. İşin özeti ne ekersen onu biçersin