obal Hem siz için hemde alltaki yorumlara genel oalrak bişey söylemek istiyorum.
Rapor için bu kadar acele etmeyin hele ki bazı şeyler hafif seyrediyorsa.
benim oğluma 13 aylıkken riskli grupta dendi. işimdne ayrılıp evde kendim ilgilendim. özel eğitimede götürmedim .
belirtileri ağırlığına bir bakın. gittiğiniz doktora gerçekten içiniz sin di mi. başka doktorlara da gtürün. çünkü aslında tanının gerçekten bir önemi yok. bu laf size cahilce gelmesin lütfen . takip ettiğim çoğu uzmanda bunu savunur. tanı sadece onun üzerine yapışacak bir etiket. sizin belirtleriniz nasıl bilmiyorum ama ne olursa olsun bir kaç görüş alın.
ben haftasonu oğlumu çok sevdiğim bir uzmana götürdüm. üstün zeka knusuunda ne yapmalıyız dye. bana dediği tek şey çocuğuna bu etiketi yapıştırma.
arkadaşlar özellikl pandemi dönemi çocukalrında hele tv’de izliyorsa gelişen uyaran eksikliği,iletişim kopukluğu gibi konular otizm ile çok benzer ilerliyor. bu da çoğu uzmanın ortak görüşü bazı doktorlar için otzim etiketini yapıştırıp özel eğitime yollanması ile son buluyor.
Cihan Çelik ve Handan kılıç iki ayrı uzman instagramdan takip etmeinizi,videolarını sakin kafa ile izlemenizi tavsiye ederim. bu lafım hafif seyreden şüpheye dayalı durumlar için,yanlış anlaşılmak istemem. yoksa ağır otizim belirtisi veren çocuk için en doğrusu tabii ki özel eğitim. ama özel eğtim öğretmeni arkadşaım bile öyle çocukalr geliyorki sdece desteğe ihtyiacı var ama doktorlar aileyi korkutup ,buraya yönlendriyorlar.
rapor kalkabiliyor(alttaki yorumlarda sorulmuş) ama ileride karşısına çıkma ihtimali var.
kaldıki rapor kalkması demek çocuğunuzda otizm yok demek. çünkü otizm iyileşmez ,sadece belirtileri hafifler ve yaşıtları ile uyum sağlayabilir.
yani çocukta otizm yoksa rapor aldırmak bana çok doğru gelmiyor,sırf özel eğitim için