Seyyahyolcu 4 aylik bebekde çok hafif omurga açıklığı görüldü ultrasonda. Bu durumla.karislasan var mi. Ameliyat mi, takip mi,tehlikle mi?
Dilaraduru Seyyahyolcu benim yiğenimde vardı doğduktan sonra farkedildi ameliyat oldu Allah’a şükür iyi
MuhammedAmine Seyyahyolcu benim eşim spina bfidalı olarak dünyaya gelmiş açık formu su toplamış vaziyette imiş 1 hafta kadar hastanede takip edilmiş kafası su topluyormu diye ( hidrosefali ) o zamanın şartlarında bunu kafa çevresini ölçerek takip ediyorlarmış toplamadığı anlaşılmış baya ağırmış 10 günlük fln ken ameliyat olmuş ben bunu evlendikten sonra gördüğüm ameliyat izini sormamla öğrendim hiçbir engeli anormal bir durumu yok çok şükür Arada gidip MR a giriyor bir sorun yok çok şükür 34 yaşında turp gibi kafası su topluyorsa stent takılıyormuş sanırım o sıkıntılı bir durummuş çok çabuk toparlanmış kayınvalideme yürümeyebilir veya zihinsel bir engeli olabilir denmiş
cdmyilmaz Seyyahyolcu geçmiş olsun ben böyle bir hastayla karşılaşmıştım erken teşhiste anne karnında müdahale edildiği söylemişti onlar tabi geç farketmişlerdi bi araştırın
2205yasemin Seyyahyolcu Merhaba! Yazını gördüm benim oğlumda da var nasıl bir yol izlediniz acaba biz ameliyat olucaz ama çocuğunuz nasıl
Seyyahyolcu Dilaraduru açıklık derecesi nasildi acaba. Sirtinda siskinlik v.s var miyfi. Yoksa hafif derece miydi. Ameliati ağır mi? Ameliyat dan önce ne gibi sıkıntıları vardi
Dilaraduru Seyyahyolcu tam bel kısmında kuyruk gibi bir çıkıntı vardı belirgin şekilde 1 aylığa yakındı ameliyat oldu çok zor geçti tabi biz 1 ay hiç alamadık hep hastanede özel tuttular mikrop falan almasın diye ememedi bile kuzum o kadar çok ağlardı çoçuk ameliyat oldu öyle bir rahatladı ki hiç bir şey kalmadı tatbiki riskleri oluyor şuna 8 yaşında hala kontrolle gidiyoruz. Ama Allah’a şükür hiç bir şeyi yok . İyi bir hekim bulduktan sonra korkmayın Allah’ın izniyle iyi olur herşey
Seyyahyolcu MuhammedAmine maşallah. Rabbim şifa versin. Ameliattla ne yapılıyor acaba, platin filan mi takılıyor
MuhammedAmine Seyyahyolcu hiçbirşey takılmamış sadece su dolu kese alınmış açıklık dikilmiş baya hastanede takip edilmiş sonrasında dediğim gibi senedi 1 fln MR a giriyor 34 yaşında ama hala takip ediliyor ileri yaşlarda sorun yaşayabilirsin dedi beyin cerrahı son muayenemizde o zaman ek bir ameliyat gerekebilir dedi belkide platin ileri yaşlarda takılabilir
Seyyahyolcu MuhammedAmine rabbim şifasını versin insAllah hic bi sorun yaşamaz. esinizin ki en ağır sekliymis. Su dolu kese en ağir sekillerkdnen biri
MuhammedAmine Seyyahyolcu evet öyle belinde küçük bir yumruk kadar çukur var su dolu kesenin yeri . doktor her muayenede çok şanslı bir insansın diyip durur 😊 eşimle aynı durumda olanlar ya vefat etmişler yada bir engelleri olmuş çok nadirmiş hiçbir problem olmadan hayatına devam edebilen . Rabbim hiçbir anneyi evladı ile sınamasın . Peki sizin bebeğizmi spina bfidalı
Gizemhzl Seyyahyolcu en ağır şekli öyle olana . Dışarda bir kese olur ama kesenin içinde ne olduğu önemli meningo myolosel em ağır tiptir kesesinin içinde snir ağları vardır alt tarafta zerre his hareket olmaz . Kese ne kadar yukarıda ise sinir defekti ne kadar yukarıda ise o kadar çok hareketi hissedip yapmaz birey .bayanın eşi çocuk sahibi bile olmus. yürüyor ereksiyon oluyor en hafif tipi muhtemelen occulata tipidir. Omurilik etkilenmemiş. Bu arada bu çocuklar vajinal yolla doğamazlar bilginiz olsun.
Wwwww1 2205yasemin Merhaba bebeğinizin durumu nasıl acaba belinde kıllanma ya da gamze gibi bir durum var mıydı
Gizemhzl Seyyahyolcu tipler var burdan kimsenin yorum yapmasıyla olmaz bu iş hangi tipi olduğu ne kadar tutulum olduğu önemli. Hiç sekel vermeyen tipi var mesela çocuk yürür çişini söyler sadece yürürken agrı fln yapar MR da belli olur. Bu gruptakiler bayansa doğum yapmaları risklidir. bu yüzden özellikle gebeyken kendi kinekologları başta olmak üzere durumu söylemeleri gerekir. Diğer grup çok daha şanssız şimdiden bunu düşünmeyin bebeğin tanısı kondun tipi netleşsin o zaman hekimler gerekli bilgiyi verir hatta daha ziyade fizyoterapistler daha iyi yorum yapar hekimler bu konuda çok olumsuz ve acımasız konusudur ne yazık ki istemeyip aldırmak istiyorlar cogunlukla
2205yasemin Kubrarr33 evet oğlum iki yaşında 7 aylıkken ameliyat oldu çok şükür şimdi iyi siz doğum yaptınız mı peki
Kubrarr33 2205yasemin Allah ıyılık versınnn yurumede falan bı problem yok demıı ben daha dogum yapmadım 29 haftadayım
2205yasemin Kubrarr33 yok yok çok şükür benim de korktuğum hep oydu cuma günü kontrolümüz var işte ameliyat sonra ilk olucak zaten yılda bir falan çağırıyorlar
2205yasemin Kubrarr33 size ne olduğunu söylediler bana hamileyken söylememişlerdi doğduktan sonra gördük kapalı keseydi bizimkisi
Kubrarr33 2205yasemin Cok sukur masallah allah daha iyi etsinn kuzucugu. Banada 25 haftadan sonra soyledıler prgan taramasında falan hıv bısey yoktu. Sırtında acıklıktan dolayı kese var ustu zarla kapalı dedı beyınde su bırıkıntısı olmus dedı ama o beyındekı zararsız boyuttaymıs. Keseden baska hıcbır sıkıntımız yok sukur suan ayakları hareket edıyor bobreklerdede bı sıkıntı yok ınsallah dogunca sızın bebeguiınz kadar sanslı olabılır. Amelyat eden dontorunuz nerde ısmı ne acaba
2205yasemin Kubrarr33 çok şükür rabbim hepsine şifa versin inşallah allahın izniyle sizinde süreciniz yolunda ilerler kafanıza takılan bişey olursa yazın ben cevaplarım