rozeriin ben 1 lt gunluk sut alıyorum. Onu ısıtıp mayalama kıvamına gelince 1 kasede 1 tatlı kaşığı yoğurdu sütle aciyorum. Diğer kasede de 1 küçük dilim(kibrit kutusundan biraz daha küçük)süzme peyniri ılıttıgım sütle açıyorum
Küçük mama kavanozları var ya ona labne yapmam için açtığım peyniri koyuyorum üstüne ılıttığım sütü koyuyorum. Geriye kalan sütle de yoğurtlarımı mayalıyorum. İkisini de sofrabezi ve battaniye ile sarıyorum. Yoğurtla 6 saatten labneyi de 10 12 saat beklettikten sonra 1 gece buzdolabına koyuyorum. Yogurt direk hazir oluyor zaten. Labneyi sabah cikarip suzgec artı tülbentle süzuyorun 1 2 saat de oyle bekliyor dolapta iyice suyu süzülmesi icin. Efsane oluyor ikisi de. 1 litre sütle 3 küçük kavanoz yogurt 1 kavanoz labne oluyor. 3 4 günde bir yapıyorum böyle hem taze taze yemiş oluyor umarım anlatabilmisimdir 🙏