2022anne AdaBebekAnnesi pencere önü güneş alacak bir yerde tutabilirsiniz ben haftada bir içme suyuyla pirinci karıştırıp biraz bekletiyorum sonrasında suyunu veriyorum çok iyi geliyor besim takviyesi olarak. Kökleri grileşince sulama yapıyorum suan 3 orkidem kök verdi sabır isteyen bir iş orkide bakımı 😌
sessi AdaBebekAnnesi ben sürekli orkide alıp batıran biri olarak milyon tane tavsiye aldım bi sürü şey denedim hiçbir işe yaramazdı sürekli orkidelerim kurudu en son kardeşim hamile olduğumda göndermiş buda kurur diye balkona koymuştum sadece su koyuyordum çiçeği döküldü ne zaman çöpe atacağım diye bekliyordum ki çiçek açmış hiç tahmin edemeyeceğim şekilde gür.Geçen aylardaki çiçek açan dalını kesmemiştim bile yine ordan bi sürü çiçek açmış😊
ikizmom_ AdaBebekAnnesi benim orkidelerim sende 2 kere çiçek açardı tabi deprem de hepsi gitti ben orkidelerimi vazoda suyun içinde bakıyordum su yosunlaninca değişiyordum dikkat etmen gereken şey suyu koyduğunda kökleri suya girecek sekilde kök olmayan kısımları yani altı suya girerse çürür aşırı güneşte almayacak sende iki kere açardı bide musluk suyu değil arıtma yada hazır su koy
AdaBebekAnnesi ikizmom_ Geçmiş olsun tekrar bu vesileyle yeniden yeşerecek çiçekleriniz ve umutlarınız olsun 🤲🥰
1cocuksevdasi AdaBebekAnnesi orkide bakımı öyledir ama ben 1 aydır sulamiyorum mesela kış olduğu için kökleri çabuk kurumaz 4 yillik ve 2 yıllık orkidem var 2 tane direk güneş isigi almayan açık aydınlık yerde durmayı severler çiçeği yoksa açtırmak istersen alttan 2 yapragini kesebilirsin strese girerse çiçek açar
1cocuksevdasi AdaBebekAnnesi rica ederim ama çiçek dökünce hemen çiçek açmaz benim 4 yılda 3 kez açtı çiçek acmıyor diye bakımsız bırakmayın siz
Rwerdst AdaBebekAnnesi orkidenin toprağı önemli. Orkide toprağı olacak. Bana eşim bir kaç kez yolladı yosunlu toprakla gönderilmişti. Kökleri saydam bir kapta olup güneş alırsa daha iyi olur. Sulama için de köklerinin koyu canlı yeşilliği gittiyse böyle hafif beyazladıysa haftada 1 kabını derin bir kaba koyun 15 dk (kökleri açık ve canlı yeşilde alınabilir) öyle su içinde kalsın toprağı yla beraber. Saksıyı daldıracaksın yani. Sonra havaya kaldırın içinde su kalmayınca öyle yerleştirin. Genelde 2 kap oluyor zaten Orkide saksıları. 1 şişe maden suyu veya Orkide besleyici ler var onlardan suyuna koyun ama maden suyu çok iyi geliyor. En önemli detay güneş 🤣🤣🤣
AdaBebekAnnesi Rwerdst Maden suyu denerim ama güneş şu ara sıkıntı işte petekler hep pencere altlarında yoksa camın önüne bı yere koyucam da olmuyor 🌸
pozitifanne06 AdaBebekAnnesi yaprakları sapsarı aticam dediğim orkide bir sürü çiçek açtı 😍 şimdi anlatıyorum kökler gri gibiyse 1 çay bardağı su veriyoruz haftada veya 2 haftada 1 kontrol ediyoruz. Direk tüm gün güneş ışığına maruz bırakmıyoruz ama her gün güneş alması lazım. Su olarak soğumuş haşlanmış yumurta suyu veriyoruz. Boceklenmis olabilir arada bir çeşme altında toprağını yıkıyoruz. Haftada bir üstüne salatalık koyuyoruz akşamına alıp atıyoruz siyah minik böcekleri cekiyo. Bir de çiçek açması için uykuya yatırıyoruz yani kökler gri oluncaya hemen su vermiyoruz 1 kereliğine, 3-4 gün bekliyoruz ve serin ortama koyuyoruz. Ben sinekler için arada tarçın döktüm işe yaradı mı bilmiyorum.
Kuzeysmom_ AdaBebekAnnesi orkidede en önemli şey şeffaf saksı olmalı ve suyu doğrudan dökmeyin köklerine doğru dökün . Perdeden süzülen bi güneş ışığı yeterli oluyor
Deletedmom_98 AdaBebekAnnesi Perdenin arkasından ışık alan bir yerde orkidem. Ben tabaktan sulama yapıyorum Tabak bittiği an tamamen dolduruyorum tabağı. Onun dışında bir tek yapraklarını silerim başka hiçbir şekilde uğraşmam. Yaz gelmeden bu 3. çiçeklenmesi. Daha bugün açmaya başladı tomurcukları. Yaza kadar dah muhtemelen 2 kez daha çiçeklenecek