BonitaDau 1 tane çocuğunuz varmış ve daha 3 aylıkmış. Ama çocukların dönemsel değişimlerinden bir pedagog kadar bilgili konuşmuşsunuz.ne biliyorsunuz hanımefendi ? 3 aylık bir bebekle daha yeni yeni bir şeyler yaşıyorsunuz , ama millete akıl veriyorsunuz , milletin çocuğuna bağırıyorsunuz. bir çocuk kendini ifade edemediğinde ne yapabilir. Sizin ağzınızı bantlayalım. Konuşun derdinizi anlatın anlatamazsınız. Çırpınır durursunuz. Ama yok çırpınmak , poponuza bir şaplak , otur bakayım sus diyelim bu durumda size. 2 yaşında bir bebek kendini net ifade edemez. İsteklerini , istemediklerini söyleyemez. Bu durumda tepkisel olarak bir takım davranışsal sergiler. Sizin gibi şiddetle büyüyen bebekler hariç sevgiyle büyüyen vurma nedir bilmeyen bir bebek “ can acıtma “ için annesine babasına vurmaz. Diş döneminde dişlerini kaşımak ister. annesinin kolunu ısırır, memesini ısırır , babasının bacağını ısırır. Bu şiddet değildir. Sizin bebeğiniz tv izlerken ağlıyormuş telefona bakarken ağlıyormuş eee bu çocuk sizden ilgi istiyormuş. Ama ilgi istemek olur mu ? Şımartmamak gerek bebeği mazallah ilerde saygısız olur. 2 yaşında ki bir bebeğe nasıl cezalar vermeyi düşünüyorsunuz merak ettim. Mola alanına mı getirip oturtacaksınız , elini bir tokat , poposuna bir şaplak. Sizde size saygı duyduğunuzu düşüneceksiniz ama zavallı yavrum sizden sadece korkacak. Aman korksun siz onun büyüğüsünüz. Sonra ne olacak biliyor musunuz. Sevgisiz , şiddete meyilli bir yetişkin olacak ilerde. Sonra benim çocuğuma zarar verecek kreşte, ilkokulda saçını çekecek kızımın. İlerde daha neler yapacak Allah bilir. Sende oturup dizlerini döveceksin. Senin bebeğin kızmış bir de sizin gibilerin yetiştirdiği erkek çocuk modeli var , onlar da taciz tecavüz cinayet ne ararsan yapacaklar. Siz insan yetiştiriyorsunuz hanımefendi sirkte hayvan değil. Korkutarak bir şeyler öğretemezsiniz çocuklara . Bebeğiniz 2 yaşına geldiğinde neler öğreneceksiniz. Umarım bu süreçte düşünceleriniz insanileşir. Bebeğiniz sizden su isteyecek ama diyemeyecek. Kendini ifade etmek için ağlayacak yerlere yatacak , size vuracak sizde sinirleneceksin. “ ne yalandan yere ağlıyorsun” diye bağıracak üstüne cezalandıracaksınız. Ben kuzeninizin yerinizde olsam emin olun o zaman benim elim sizden daha ağır olurdu 😀😘