Sedahatun__ İlk çocuğumda da sütüm fazlaydı o zaman hamileliğimde hep çok sütüm olacak çocuğuma yetecek diye kendi kendime telkin verdim. açıkçası yaptığım çok ekstra bir şey yok . Bunda da ilkinde oldu yine olur diye hep kafam rahattı. Yani psikolojiyle çok ilgisi var bu durumun.sadece her gün iki kupa rezene içiyorum onu da gazı engellemek için.
Size vereceğim tavsiye bebek emdikten sonra sütünüzü sağın. Çünkü arz talep meselesi ne kadar çok meme uyarılırsa o kadar çok süt yapıyor. Ben iki çocuğun da yoğun bakımda kaldıkları için sütümü ilk zamanlar sağmıştım şu an sağmıyorum gerçi ilk 10 gün sağdım.
Yinede siz bol bol üzüm incir ve kayısıyı karıştırıp hoşaf yapın
Onun dışında ilk bir hafta her gün yarım demet dereotu yedim
Özellikle kemikli et haşlayıp suyuyla birlikte
yedim ben bunun faydasını gün gün fark ettim
Dediğim gibi kafanıza da rahatlatın stres yapmayın. Bir de bol bol ten tene temas yapın mesela çocuğu çıplak sizin memenize koyup üstünüze battaniye ya da yorgan örtün bu şekilde emzirin. İnşallah sütünüz çoğalır daha erken olacak diye düşünün hep.
Makine olarak ilkinde Lansinoh manuel kullanmıştım bunda ebebek in kendi markası baby&me nin tekli elektriklisini aldım. Memnunum masajla başlayıp yavaş yavaş çekimi kuvvetleniyor