Merve1531 spiralin çok güvenli olduğunu kesin söylicekler benim annem 10 sene korunmuş bu şekilde bende buna güvenip doğumdan 3 ay sonra taktırdım düzenli kontrollerime gittim hatta 3-4 ayda bir gittim öyle 6 ay 1 sene falan beklemedim bi ara kasıklarımda hafif ağrı hissettim spiralden olduğunu düşündüm çünkü spiral varken böyle ağrılar normal ama geçmedi hemen randevu alıp doktora gittim spiralin kaydığını öğrendim spiral olduğu için eşim bir süre sonra korunmak istemedi doktor spiral kaymış dediğinde yaşadığım korkuyu anlatamam çünkü çocuk düşünmüyodum 10 gün sonra kan testi yaptım neyse ki hamile değilmişim şuan prezervatif+geri çekilmeyle korunuyoruz hiç bi yöntem %100 etkili değil ama spiral taktıracaksanız bile mutlaka 2 yöntem uygulayın