Omergulsen kızım kaşık ile yemeği sevdiği için 3 tatlı kaşığına bir çay bardağı(benim bardaklar büyük) baya pişir kaynadıktan sonra hemen kapatma iyice kaynasın ki gazı çıksın ama ben hiç gaz sorunu yaşamadım kabız da yapmadı.irmikli de yapabilirsin iki tatlı kaşığı arı mama bir tatlı kaşığı bebek irmiği tatlandırmak için de pekmez kullanabilirsin. Ben bazen kuru kayısı ve kuru üzümü haşlıyorum blandır ile ezip veriyorum öyle de güzel oluyor bazen hurma haşlıyorum. Benim ki rendelenmiş meyveleri sevmedi çünkü genellikle haşlama yaşıyorum ama meyve de rendeleyebilirsin elma ile çok güzel olur