Ddmyu Selam güzel anneler . 33.haftada doğan prematüre bir kızım var . Prematğre olduğu için çeşitli polikliniklere randevu almamız gerekti bunlardan biride Nöroloji muayenesiydi oraya gittiğimizde eeg ve vep Baer testi istediler bu rutinde isteniliyor mu yaptıran var mı ? Nasıl bir süreç . Eeg için özellikle belli hir saatten sonra uyutmayın falan dedi de bu biraz zor açıkçası . Muayenemiz güzel geçti bu arada . Ama bu testlerin rutin olarak yapılıp yapılmadığını merak ediyorum
minikbalinannesii Ddmyu benımkı de premature dogdu 36+5 gunluktu ve 8 gun kuvozde kaldı. Hastaneden cıkarken yenıdogandan bıze anlattılar neler yaocagımızı ve norolojı ve kardıyolojıye kontrole gıdılmesı yazmıslar kagıda. Bende merak ettım esıme dedım gıdıp sor nedenını? Herkese mı ıstyorlar yoksa bızım bebekte bırsey mı buldukar dıye? Esımde eçhemsıreler sordu yogunbakımdan teslım eden hemsıre dedıkı rutın ıstenıyor dendı. Doktor yoktu mesaı bıtmıstı soramadık doktora. Zatn rutın dendıgınıcın bır daha da goturmedık valla
nebutantana30 Ddmyu biz yaptık 30 haftalık doğdu bebeğim hiçbir sıkıntı çıkmadı yolumuz uzaktı farklı şehire gittik ama çok şükür bir sorun çıkmadı rob ve işitmede bir sorun çıkmadıysa çıkacağını düşünmüyorum
AEgemm Ddmyu bizden de istediler kendi doktorumuz da nöroloji ve kardiyolaji önemli dedi fizik tedavi için nöroloji yönlendiriyor. Eeg çektirdik biz 5 buçuk aylıktı özelde çektirecekseniz öğleden sonraya alın randevuyu sabah 9 gibi uyandırıp besledim ben öğlene kadar uyanık kaldı hemen çekildi sonra. Aksatmayın bence bunlar bizim bebekler için önemli şeyler
Ddmyu minikbalinannesii evet bizimde kağıtta vardı biz hepsine götürüyoruz zamanı geldikçe ama bu nörolojideki aklıma takıldı açıkçası giden var mı her gidenden istiyorlar mı gibi
Celik02 minikbalinannesii Merhaba,Bende 36+1 de doğum yaptım.Çok şükür bebeğim küveze girmedi.Direk eve çıktık yani.Bize sadece hastaneden çıkmadan işitme testi yapıldı o da herkese rutin yapılan bir şey ama sizin gitmeniz gereken bölümlere falan gidin denmedi hiç sözü bile geçmedi.Oğlum 10 buçuk aylık şuanda Allah’a şükür hiç bir sıkıntısı yok aylık rutin doktor kontrollerine götürüyoruz.Acaba sizin küvez durumu olduğu için mi istendi o bölümlere gitmenizz.Benimde aklıma takıldı şuan.Oğluma prematüre bile demediler.Kilosu da öyle çok yoktu 2560 doğdu hastaneden çıkarken 2300 e kadar düşmüştü.
Ddmyu nebutantana30 işitme testi iyi geçti rop muayenesine de üç kez gittik göz damarları bir kısmı gelişimini tamamlamamıştı bide ufak bir kanama alanı vardı ama tedavisiz düzeldi . Bu vep Baer testi nasıl birsey ? Eegyi biliyorum da onu tam olarak bilmiyorum . Bu iki test için gece dört buçuktan itibaren sabah sekiz buçuğa kadar uyutmayacaksınız dediler . Ne kadar sürüyor testler nasıl bir süreç ?
merveats Benim oğlum da 33+4 de doğdu bizden sadece rop muayenesi istediler, 9 gün de küvezde kalmıştı. Nörolojiye gitmem gerektiğini bile bilmiyordum.. şu an 5 aylık gelişiminde bir sıkıntı yok, acaba gitmemiz gerekir mi kafamda soru işareti oluştu
Ddmyu merveats bizim de kızımız 33te doğdu gelişimsel pediatri fizik tedavi,rop,prematüre polikliniği kardiyoloji nöroloji hepsine gidilmesi gerektiği yazıyordu verdikleri kağıtta
matmazeliingunlugu 32+2 de doğdu oğlum 35 gün yattı hastanede. Kalbinde delik vardi ilaçla kapatıldı o yüzden kardiyoloji kontrolümüz oluyo rop muayenesi oldu işitme testi oldu düzeltilmiş 6 aylık olunca tekrar yapilcakmis bı sorun çıkmadığı halde. Nöroloji ve gelişimsel pediatriye geldik 3 aylık olduğunda nöroloji 3 ay sonra kontrol dedi gelişimsel pediatri bı sorun görmedi yine de 2 ay sonra görüşelim ilk başta sık daha sonra aralıkları scariz dedi. Ankara şehir hastanesinde doğum yaptım ve orda takipliyiz.😊
Ddmyu matmazeliingunlugu bende şehir hastanesinde doğum yaptım rop muayenesine üç kez gittik ufak bir kanama alanı vardı göz damarları gelişimini takip ettik çok şükür gelişimini tamamladı . 18 gün yattık biz de yoğun bakımda sonra normal muayenelerimize gittik bir sıkıntı yok çok şükür . Duktus açıklığı vardı yoğun bakım döneminde kapandı bir ufak kalbinde üfürüm var ama oda çoğu bebekte olurmuş . Nörolojite gittik ama böyle bir test istedi detaylı işitme testi mi ne oluyormuş ama üzerine bastırarak sordum normal mi gelişimi diye sıkıntı yık demişti bilmiyorum tekrar bi muayeneye gidelim diyoruz
nebutantana30 Ddmyu gelişimsel pediatri ne oluyor neonotoloji mi acaba biz prematüre diye oraya götürdük de
Ddmyu nebutantana30 gelişimsel pediyatri farklı bir dal sanırım . Bide normal yenidoğan prematürelere bakan kısım var oda sanırım yenidoğan preamatüee pol. Diye geçiyor yanlış yönlendirmek istemem aynı mı bilmiyorum sizin dediğiniz ile yani neonotoloji ile
nebutantana30 Ddmyu bebişi hiç uyutmayın yoksa uyanıyor biz baya uyanık kaldı zor tuttuk ama oraya gittik test için odaya aldılar uyutun dedi doktor uyudu zaten hemen kafasına kablolar yapıştırdı bir sürü kulağına da kulaklık gibi birşey taktı sonra bir süre ekranda çizgiler belirdi bu kadardı bi 10 15 dakika sürdü bu bitince gözünün birine siyah deniz gözlüğü gibi bişey taktı kırmızı bi ışığı vardı bi 10 dakika galiba çok emin değilim yaptı diğer gözüne de yaptı bu kadardı sonuçları bir hafta sonra çıktı eğer bişey varsa doktor bi 15 gün sonra tekrar ister dedi ama çok şükür istemedi
nebutantana30 Ddmyu ya prematüre bölümü neonotoloji doktorumuz öyle demişti gittik ama gelişimsel pediatri demedi hiçbir doktor gelişimi normal acaba ondan dememiş olabilirler mi
Ddmyu nebutantana30 teşekkür ederim cevap için bizde tekrar bir nörolokşye görünüp böyle yapacağız erken gitmiştik madem geldiniz erkenden alın randevuyu demişti ama verdikleri tarih üçüncü ayı dolmamış oluyor bu yüzden tekrar bi gidelim verdikleri günü güncelleyelim duruma göre artık
Fidan06 Bizde 34. haftamızda doğduk nörolojiye göründük ama bu testler istenmedi bizden birde bizim doktorumuz gelişimsel pediatriye yönlendirmedi 6.5 aylık olduk ama neden olabilir ki acaba
Ddmyu Fidan06 hiç bilmiyorum :/ biz taburcu olurken epikriz vermişlerdi bide bilgilendirme yaptılar bu şekilde yol izlemek için
minikbalinannesii Celik02 benım bebeğim entube olmustu solunum yetesızlıgı vardı. Ama ozel hastaneydı orası . Bence bu ozelden devlete yada zoelden ozele degısen bırsey olabılır. Cunku hızde cocuk doktoralarkna gıttık bu surecte gazdır kusmadır ne bıleyım grıp fılannoldu bırsuru doktora gıdıyoruz kıme sıra bulursak . Hepsı de once norolojık reflekslerını kontrol edıyor sorunca da ben norolojık olarak bı sıkıntı gormuyorum dıyorlar. Zaten sıkıntısı olan cocuklar bellı reflekslerı gerceklestırmede problem yasıyor yanı cocuk doktoru kolaylıkla farkedıp yonlendırme yapabılıyor . O yuzden bende dıyorum kı galıba hastanenın ıstedgı bırseydı. Yada ozel oldugu ıcın fazla para seysı de olabılır
nebutantana30 Celik02 burda bebeğiniz doğduğunda solunumunda bir sıkıntı var mı emme refleksine bakılıyor ona göre yoğun bakıma alınıyor yada herhangi bir problem görüyorlarsa her bebek anne karnında da aynı gelişmiyor bir sıkıntı görmemişler demek ki bebeğinizde kilosu da gayet iyi doğmuş maşallah iyiki böyle testler de istemiyorlar gerçekten aileler adına yıpratıcı bişey o sonucu beklemek