_mmom Melikegencall1 dikkat dağıtmaktan ziyade dikkat çekmek gibi :) o an ne yaptığınızla alakalı konuşun sesli harfleri de sık sık seslendirebilirsiniz hayvan sesleri de çok yardımcı oluyor
sadeturkvatandasi Melikegencall1 bol bol sohbet edin, kitap okuyun ekranı sıfırlayın 2 yaşına kadar devam edin eğer bir gelişme olmazsa o zaman bir uzmana görünün şu an gözlemleyin çünkü kelime sayısı gerçekten az, tedirgin olmayın ama geriden geldiğini de bilin.
Fatmaana Melikegencall1 benm kızımda 18 aylık oldu daha hiç kelimesi yok arada anne diyor o kadar bazen he ııı aaa ayy gibi şeyler bazen korkuyorum bazende erken mi acaba diyorum her çocuk farklı
cetin01 Melikegencall1 kıyaslama değil de bugüne kadar hiç takmamıştım burda da postlar görünce acaba sıkıntı mı var dedim
Melekhnm Melikegencall1 inanın oğlum çok zor yenek yiyor gece rüyalarda bile kabus oluyr ama yenek için açmayın ne kadar aç kalacak kş hiçbir zmaan tv seçecek olarak görmedim kitapla tencere tavalarla yedirdim hala 28 aylık olacak zor yiyor gerçekten ama lütfen izletmeyin hemde konuşmasından dolayı yazmışsınız biz bol bol okuyoruz 2 yaş dikkat seti aldım
metehanbabyy Melikegencall1 ben oğluma yenidoğandan itabaren kitap okudum 12 aydan sonrada aktif bir şekilde ders çalışıyoruz resmen şuan 16 aylık anne mama baba kalk ver bak gaga bunları söylüyor ilk başta babadan başka birşey demiyordu bir anda dili açıldı birazda erken erkek çocukları kız çocuklarına oranla daha geç konuşuyor içinize sinmiyorsa bir konuşma terapisti ile konuşun
Aylizzmm Melikegencall1 kızım da 20 aylik anne baba dede dadı dayi) anneanne aco düt abi aba mama aldi aç suya mu möö gel deh birde topa boo diyor 16 aylıkken. Hade gel adda falan derdi onlarda kızımda tv gördü ama hastalık döneminde hava alırken vs uzun süre tek başına maruz kalmadı asla abiside var evde herseyi anlar kartlarını bilir dans ederiz sar makara ram sam sam yada ne bilim şu kitabini al gel derim bulup gelir genelde radyo açık gece açılıyor tv çok az bir süre görüyor uyuyor zaten doktorun tüm dediklerini uyguladım instagramda bıcır bıcır sayfası var buket hanım ondan bilgiler aldım n3 yazikki kızım konuşmuyor herseyi beden dili ile anlatıyor alıcı dili gerçekten çok iyi çok akıllı ama sözlü iletişimi yok yani doktor 2 yaşına kadar konuşmazsa dil terapistine yollayacağım dedi ama hep evdeyiz hastalıklardan çıkamıyoruz malesef ben artık ona yoruyorum Oğlumda cok kelimesi yoktu sürekli mahalledeki cocuklarla oyun oynadı havalar iyiydi tabi 22 aylıkken birden dili açıldı
Ozooo sadeturkvatandasi doktora götürün tabiki ama her bebek erken konuşacak diye birşey yok ben doktora götürdüm normal dedi ayrıca sizin çocuğunuz erken konuştu diye başkalarının çocuğu da erken konuşmak zorunda değil beş parmağın beşi bir değil gerçekten ay ne alaka
Muhammad22 18 aylık oğlum bazen kendince sinirlenip bıdı bıdı tatlış kendi dilinde söyleniyor. ama Genelde nine, ana, baba oda çok çok arayla diyor. yani bazı zamanlar hiç konuşmuyor, kelime bile alamazsın ağzından
Zehracanbolat Ronron benim kızım 2 yaşa kadar ben hep otizim şüphem vardı ama ailem işte eşim annemler yok falan dedi asla konuşmuyordu belli kelimeleri vardı o dönem bende çalıyordum işten ayrıldım kızımla ilgilenerek biraz ilerledi snra kelime tekrarlamaları oldu mesela akşama kadar takıldığı kesimler olur babam akşam gelsin akşama kadar biz özele gittik piskiyatri çocuğum suan 4 yaşında ama doktor 3 yaşına kadar gelmiş orda kalmış çocuk dedi özel eğiltim alması lazım dedi heyete girdi devlette diket otizim dendi bize göre ekolisi var aynı zamanda özelden doktor cok Zeki olduğunu söyledi alfabeyi kople bilmesi üst düzey dedi yani anlıcagınız dışardan herkese kulagınızı kapayın ve bir psikoloğa götürün varsın görsünler yardımcı olanlar benim gibi ertelemeyin bana herkez neden koşulmuyor işte benim torunum söyle benim kızım şöyle ben cok üzülürdüm hala öyle cok üzülüyorum ama oldu bi kere
Ronron Zehracanbolat çok geçmiş olsun canım şuan iyimi peki toparlandımı otizmin çok çeşiti var diye biliyorum bazıları düzeliyo tam peki sizin kızınız ismine tepki verirmiydi yada göz teması varmıydı
Zehracanbolat Ronron benim kızım da isimine bakma iste vs temas etme işte bunlar var görseniz asla böyle bişe yok dersiniz sadece tekrarlamarı ve kendi kendine konuşması var onun dışında hiç Bişeyi yokki yokdtor en uctasınnız dedi bize tedavi ile geçecek bidaha olmaz dedi
Zehracanbolat Birbebekkkbircicek valla başka bir Bir belirti yok tekrarı ve kendi halinde konuşmaları var oda hep çizgi filmden duydukları başka bişe yok tedavi ile düzelen türden bizim ki