cevriyeee bence öncelikle bi pedegogtan tavsiye almanızı öneririm , alıcı dili çok çok iyi olabilir ancak ifade edici dil becerilerinde problem olduğu için çocuğunuzun ruhsal durumu ile ilgili belki gözlemlemek isteyecektir kendini ifade edememesi bir problem ve fobi yaratabilir çocukta tam tersi etki de edebilir. Önce biraz dil terapisi almanızı önerebilir size çünkü konuşamamasının altında farklı sebepler olabilir bu algı problemi demiyorum kesinlikle zamanla yumuşak bir geçiş yapmanızı isteyebilir direk kreşe vermek bana çok mantıklı gelmedi , başkasının çocuğunda işe yarayan ya da iyi gelen sizin çocuğunuza gelmeyebilir tam tersi çocuğunuz daha kötüye gidebilir bence önce bu konu ile ilgili uzmanların görüp değerlendirme yapması daha mantıklı olacaktır