Ebrugur2334 Ben annemden öğrendiğim şekilde yaptım ama nefis yemek tarifleri sayfasına baktım orada da aynı şekildeydi lor peyniri tarifi ve videolu resimli şekilde anlatılıyor. 3 litre açık süt alıp kaynattım. Kaynamaya başlayınca on dakika kadar da kaynamaya devam ettirdim . Sonrasında bir limonun suyunu sıkıp içine kattım. Ara ara yavaşça karıştırdım peynire dönüşmeye başladı. Sonrasında da oluşan peynir yüzeye çıktıkça alttaki suyu berraklaştı. Suyun rengi iyice açılınca da kevgirle peynirleri tencereden aldım. Süzgeçte süzülmesini bekledim. Kaşıkla iyice bastırıp tüm suyunu akıttım. Sonra da soğuyana kadar beklettim. Soğuyunca biraz daha kaşıkla karıştırdım küçük parçalara ayrıldı. Dolaba cam saklama kabına koydum. Bebeğime yedireceğim için de içine tuz eklemedim. Ama bir yaş sonrasında az da olsa tuz eklerim. Labneyi de, lor peyniri yapımından artan peynir altı suyuyla , peyniri robottan geçirerek yapıyorum. Nefis yemek tarifleri sayfasındaki tarifleri uygulayın bence . Ben hiç sorun yaşamadım oradaki herhangi bir tarifte.