MinikKoalam11 her konuşmayan çocuk otizm değildir bu doktor nasıl doktor olmuş hayret ettim.gelişim butundur ve her gelişim basamağı bir gitmez.bir unflanzer takip ediyorum o da özel eğitime başladı çocuk konuşmuyor diye ama çocukta bişey yok ergotetapi almasi gerekiyormuş duyu bütünleme skntisi var çocuğun normal çocuk.hatta hiç işaret bile etmeyen çocuktu.şuan hepsini yapıyor 1 ayda oldu takip ediyorum.ve kelimelerin gelmesi bekleniyor çünkü konuşma da genetik faktorde önemli.eğer komut alıyor ,göz teması ,ten teması,alıcı dili,herşeyin farkında ve akranlariyla iletişimi iyiyse çok güzel normal derim ben ama muhhkkak çocuk pskytr götür kesin tanı alırsın ve 1 doktrlaa kalma sakin