Hande Demir preparatı kullanmak için kan sayımı yapılması zorunluluğu diye birşey yok. Kimi doktor isteyebilir ama tamamen Doktorun tercihi. Çünkü 4-6 ay arası fizyolojik Demir eksikliği anemisi denilen dönem başlıyor, yani sağlıklı bir süt çocuğunda Demir depoları boşalır ve bu durum tüm bebeklerde aynıdır. Yoksa emin olun hekimler de en az sizin kadar gerek yoksa neden verelim diye düşünebiliyor😊 Sağlık ocağında verilen kullanılmak zorunda değil ben de başka preparat kullanacağım, 4 ayda başlamak da zorunluluk değil, 6 aya kadar başlanılmalı ama. Ya da ek gıdada pekmez türevi Demir içeren gıdaları düzenli verilmeli. Yani bir şekilde demir verilmeli bu aylarda. Bu rutinler oluşturulurken bir çok çalışmalardan geçerek oluşturuluyor, siz neye dayanarak gerekli görmüyorum diyorsunuz?