aysdmrhn benim cinsiyet kalıplarından anladığım şu: kız çocuğu yemek yapacak, ev temizleyecek, kocası ne derse o olacak, gezmeyecek, düşünmeyecek, erkeklerin aktif oldugu (mühendis vb) meslekleri yapmayacak, sokakta gülmeyecek, kıyafetine dikkat edecek çünkü erkek nefsi (çarşaf giyen kadına bile erkeklerin ilgi duyduğu aşikar, tabi ki çıplaklık derecesinde açık giyinmeye karşıyım ama) gibi gibi; erkek çocuğu ağlamayacak, o ne isterse olacak, annesi kız kardeşi veya eşi önüne yemegini suyunu koyacak, istediği zaman eve girecek istediği zaman çıkacak gibi gibi. O yüzden cinsiyet kalıplarına karşıyım. Oğlum var yemek yapmayı, eşine yardım etmesi gerektiğini, kadınları giyimi kuşamı yüzünden sınıflara ayırmaması gerektiğini, gerektiğinde duygularını ağlayarak da olsa gösterebilmesini, insanlara saygı duymayı, kadınlara kötü gözle bakmamayı, özür dilemenin erdem olduğunu, lütfen kelimesinin anlamını vs vs elimden geldiğince öğreteceğim. Yani evet cinsiyet kalıplarına karşıyım. Kızım olsaydı da tornavida tutmayı, erkek gibi yumruğunu masaya vurabilmeyi, isterse saçını kazıtabileceğini, illa etek elbise veya pembe giymek zorunda olmadığını, erkeklerin yaptığı her işin altından kalkabilecegini, arabasının lastigi patladığında tamirci çağırmak zorunda olmadığını vs vs mutlaka aşılardım. Yani tekrar tekrar söylüyorum ki cinsiyet kalıplarına karşıyım.