Aşının adı KKK arkadaşlar, Kızamık Kızamıkçık ve Kabakulak aşısı, yumurta beyazı var içinde.
Eskiden 12. Ayda tek bir doz yapılıyordu ancak mülteciler göçlerle birlikte uyuz vakaları gibi Kızamık vakaları da hortladı ve bazı çocuklar vefat etti bunun yüzünden yakın zamanda, bu nedenle sağlık bakanlığı 9. Ayda bir doz, 12. Aydaki dozu da rapel doz olarak takvime aldı. Bebeğinizin dışarıya çıkması veya başka bebek/çocuklarla teması değil sizin eşinizin gelen akrabanızın vs kalabalığa girip girmemesi önemli, ki girmeyen yok. Mantıklı olan da maalesef istemesek de bu aşıyı yaptırmaktır, karşı görüşler büyük risk içerir.