SuperrMom Besin alerjisi olan bebeklerinize neler yediriyorsunuz. Hergün hangi çorbayı yapsam kahvaltı da ne yedirsem diye düşünüyorum. Farklı fikirleri olanlar var mı ?
doruknaz SuperrMom biz 8 aylığız . alerji mamasıyla hipp 5 tahıllı yapıyorum. keçi boynuzu yada karadut özü katıyorum birde yarim muz. kahvaltılar bu şekilde zeytini bu hafta vermeye başlayacağım. öğlen ve akşamlara sebze çorbası. et patates havuç kabak balkabağı tatlı patates pırasa soğan bunlardan dönüşümlü olarak pirinç irmik yada yulaf katip pişiriyorum. aralarda da meyve bazen yulafla meyveyi pişirip muhallebi yapiyorum. seçenek çok yok şimdilik. vitma doğaldan alacagim bende alerji serisinden bi şeyler.
02medine_mina SuperrMom alerjik derken neye alerjik. Sabit bir akerjik durumu mu? Daha cok yeni anneyim o sebepten soruyorum. Ve nasıl anlıyorsunhz alerjik oldugunu? Neye olduğunu?
Deletedmom277 SuperrMom sabahları 1 yaşına kadar tam buğday unu+yulaf unundan muhallebi yapıp hurma ve kuru kayısıyı ezip karıştırıp verdim. Pankek yapıp pekmeze batırıp verdim zeytin verdim Kuzu eti dememesi yaptınız mı ? Sulu köfte yapabilirsiniz havuçlu kereviz çorbası yapabilirsiniz ıspanak yemeği yeşil mercimek çorbası içine biraz ıspanak katabilirsiniz havuç çorbası ( soğan sarımsak havuç bulgur) barbunya yemeği yapabilirsin pütürlü yiyemiyorsa blenderdan geçirebilirsiniz makarna vitmadan sütsüz yumurtasız tarhana alabilirsiniz brokoli haşlayıp eline verebilirsiniz ya da brokoli çorbası yapabilirsin
SuperrMom Ysmn_YgtAlp_Mtlu umarım tez zamanda geçer ben 1 yaşını bekliyorum doktorumuz geçici bişey dedi ancak 3 yaşına kadar sürebilir bi ihtimal de dedi.
Ysmn_YgtAlp_Mtlu SuperrMom peki ilk neyle başladınız ne verdiniz mesela yoğurt verdiniz mi verdiyseniz alerji belirtisi oldu mu, merak ediyorum
SuperrMom doruknaz aynı şeyleri yapıyoruz zaten dediğiniz gibi başka seçenek yok. Resmen yeni tatlar alamıyor bebişlerimiz 🥺teşekkürler 🙏🏼
SuperrMom Ysmn_YgtAlp_Mtlu ilk kabak/ elma (üç gün kuralı hepsi) sonra havuç / armut daha sonra patates/ kayısı. Yoğurt hiç denemedim 9 aylıkken denedim keçi sütüyle inek sütü direk yasak alerjik Bebeklere. Ancak suan keçi sütü de yasaklandı bize inek sütüne alerjisi olan bebekler keçi sütünede alerjisi çıkabilir dedi.
SuperrMom Ysmn_YgtAlp_Mtlu yoğurt verdim keçi sütünden yapıp ancak kusma gece huysuzluğu fazlalaştı doktorum bana alerjik kendini 6 şekilde gösterir vücutta döküntü ishal ya da kabız kakada mukus/ süt kesiği kusma uykuda gece huzursuzluğu o besini reddetme yemek istememe Zaten yasak dediği herşeyi vermeyi bıraktım bu yazdıklarımın hiç biri kalmadı şükür ama çok zor bi durum
Mervea SuperrMom rica ederim sütsüz yumurtasız krep çocuklarda hep aynı şeyi yemekten sıkılıyor muhallebi içine bebe bisküvisi ceviz koyabilirsin
Tgcs SuperrMom maalesef inet sütü olam bebekelrın %15inde keçi sütü allerjisi olmuyor. %85lik kısma takılmış olmanız normal.
SuperrMom Deletedmom277 bebek tarhanası aldım organik satan yerden direk vücudu kızardı. Brokoli ve kuzu eti de yasak ne yazık ki 😕
SuperrMom Mervea ceviz yasak 😕 çıldırmak üzereyim belli sebzeler belli meyveler haricinde başka bişey veremiyorum. Artık onlarla alakalı Farklı tarifler arıyorum çocuk sıkıldı 😞
Deletedmom277 SuperrMom onların içinde yoğurt vardır vitmada satılanın içinde un nohut bulgur var sanırsam o zaman kırmızı yeşil mercimekten daha fazla yararlanacaksınız. Bir kitap var “ Alerji Dostu Tarifler” muhakkak edin. Çok kitap aldım bu kitap kadarını görmedim. Bir sürü tarif var tatlıdan böreğe krep reçel kahvaltılık ana yemek çorba her şey var
Deletedmom277 SuperrMom şu an baktım yoğurtsuz yayla çorbası mısır unu çorbası ,sebze çorbası, sebzeli balkabağı çorbası , etsiz borç çorbası bir sürü çorba var size uygun
SuperrMom 02medine_mina vücutta döküntü ishal ya da kabız kakada mukus/ süt kesiği kusma uykuda gece huzursuzluğu o besini reddetme yemek istememe Doktorumuz bu şekilde kendini gösterir dedi ve gerçekten çok fazla yaşadım bunları söylediği besinleri kestim vermeyi suan düzeldi. Neye olduğunu üç gün kuralıyla üsttekiler olmuyorsa anlaşılıyor ama ben gece ağlamasını dişi çıkıyor kabız kaka yapmadı diye düşünüyordum öyle değilmiş meğer.