Mirac-2110 TubaB canım 12kg fazla değilki benim kuzenimin oğlu 1 yaşında 16 kgdı ama onunki fazlaydı tabi benim oğlumda 14.5 aylık 13kg yakın kilosu tam ideal yani ne zayıf ne kilolu
TubaB Mirac-2110 uygulamada kız bebek için 10kg normal yazınca beni yanlış yaptığıma dair telaşlandırdı , ek gıdadan sonra meme çok istemesine karşı gelemiyorum sadece onun yerine su vermeyi önerdiler onu deneyeceğim
mobesebesir TubaB oğlum da kilolu Bi bebekti 27 aylık halen kilolu 19 kg falan abur cubur ekmek türünü vermemeye çalışıyorum onun dışında yemeğinden kısmiyorum açıkçası. Abur cubur olarak ta arada Bi muzlu kakaolu süt (zorda kalirsak) meyveli kefir kavanoz mama veriyorum
TubaB mobesebesir 1 yaştan sonra o zaman kilo alımı hızlı olmuyor ? 1 yaştayken neler yiyordu acaba ek gıdası nasıldı hatırlıyor musunuz ?
Derya0655 TubaB 8,5 aylık oğlum 12 kilo. Ek gıda olarak kahvaltısını iyi yapıyor. Ama üstüne muhakkak mama istiyor. 120 cc veriyorum. Çünkü altında verince ağlıyor. Bende korkuyorum obez olur diye. Doktorumuz hareketlenince verir korkma diyo ama bilemiyorum
TubaB Derya0655 hareketlerinde veriri bekliyorum ben de , ❤️sağlıklı olsun da kilo problem değil aslında, kilo takıntısı olan bir anne olmak istemem sadece yanlış yaptığım bir şey var mı diye endişe ediyorum 🫠
Melis1706 Irmakmelegim doktoru sanirim 1 yas kontrolunde soylerdi sanirim 29 aylik sizin 12 kiloda zayif olabilir cunku cevremdeki cocuklar 24 aylikken 13-14 kilolarda benim kizimda mesela 1 yasinda 10 kiloydu doktorumuz 1 yasta 10 kg ideal kilo demisgi
Irmakmelegim Melis1706 bana doktorum 12 kg ortalama kilosu demişti en son kontrolde boyu uzun kızımın 1.5 ay önceki kilosu diyebilirim aslında kontrolü 2 hafta sonra
Dondurmalikahve Melis1706 2 yaş için 12 kilo normal tabii yaşına göre boyu uzunsa zayıf gösterebilir.
TubaB Melis1706 teşekkür ederimmmmm 🥰 uygulama kilosu beni yanılttı 10kg normal yazınca tereddüt ettirdi hele yürüsün o zaman 🥰❤️
beyzacmvrc TubaB 5 ay 10 günlükken başladık iştahı gayet iyiydi yani hiç öğürdüğünü bile bilmezdim. Ama sonra yumurta sarısı denedik baya alerji oldu o günden sonra iştahı gitti. 2 haftadır falan pek yemiyor. Kahvaltı da bazen avokado labne veya süzme peynir+ceviz, zeytin yiyor. Muz elma bunlari yemiyor artık nedense. Yumurta alerjisinin de olunca biraz kötü oldu kahvaltı çok zorluyor. Akşamları da çorba yapıyorum tel şehriyeli falan. Tarhana çorbası bazen sade bazen tel şehriyeli. Yoğurt çorbası yapıyorum pirinçli yumurta sarısı koymadan. Sebze çorbası brokoli havuç patates kabak karnabahar falan karışık şekilde Bazen püre yiyor patates püresi gibi öyle işte 😊
TubaB Irmakmelegim doktor bana mama verme ekmek yedirme vs dedi ama zaten hiç vermiyorum , bebeğiniz sonradan mı attı kilosunu yoksa 1 yaşında da ortalamada mıydı ?
Irmakmelegim TubaB valal kızım 1 yaşında 8.5 9 kg du öyle diyim size genl olarak hep ortalama gitti kilosu boyu da ortalama ve ya bir tık üstü gitti
Birdurummuvar TubaB bu bence bebeğin mide kapsitesine göre değişir . Benim bebeğim mesela o aylarda 250 ml mama içiyordu tek seferde . Birde ayranı çok seviyordu suluğuna koyup veriyordum çok güzel içiyordu ayranı seviyorsa ara öğün olarak verin kemik yapısı içinde çokta faydalı aynı şekilde kefir bağışıklık için sindirim için çok güzel bir içecek kefir i içemez ise içine biraz pekmezi sulandırarak verin . Tatlı şeyleri hazır abur cubur veriyorsanız onları kesin bebeğinizin kilosu aşırı değil bence görsel olarak çok fazla geliyor mu gözünüze ? Yürümeye başlayınca birde ara ara diş dönemlerinde neredeyse bir iki hafta yemedikleri oluyor çok rahat atar kilosunu endişelenmeyin . Sağlıklı beslendikten sonra bir sorun olmaz 🤗❤️
TubaB Birdurummuvar teşekkürler tavsiyeleriniz için, deneyeceğim , 🥰 yani boğum boğum bebek tatlı geliyor gözüme , taşırken omzum tutuluyor sırt ağrılarım oluyor , bu arada ekmek dahil abur cubur sınıfından bir şey yedirmiyorum çorba sebze vs genelde
Annekizcicileri TubaB 13 aylıkken 12.500 kiloydu suan 24 aylık 14 kilo hareketlencegı için kılosu sabıtlenıyor artık
TubaB Irmakmelegim maşallah diyelim , ortalama üst veya altı olunca hemen telaş yapabiliyoruz , sağlıkla büyüsün inşallah ❤️