ipek3435 Merhaba,benim bebeğim de kitleli sol tortikolis vardı.Bizim sürecimiz çok uzun sürdü hareketleri etkin yaptıramadık ağladığı için. 4. Aydan sonra bireyliğini daha çok farkettiği için yaptırmaz demişti cerrah o saatten sonra çok yaptıramadık zaten. Çıngırakla fln hep bakışına dikkat ettim bol bol tummy time yaptırmaya çalıştım ama duramadı bebeğim.Popoüstü emekledi mesela hep normal emekleyemedi ,başını çok geç tutabildi geç oturabildi geç yürüdü.
Size tavsiyem iyi bir pediatrik fizyoterapist bulun.Bebeğiniz bu dönemde bol bol ağlayacağı için bağınıza daha çok dikkat edin ,göz teması kurun.Oyunlarla yaptırmaya çalışın egzersizleri
Beslenmede duruşuna,yatarkenki pozisyonuna dikkat edin.İyi bir pediatrik fizyoterapist durumu her açıdan ele alıyor.Bebe yağıyla kasa hafif masaj yapabilirsiniz ama sıkıp zedelemeyin.
Kasın kalınlığına da bakıyorlar ultrasonla.Bebeğim şuan 19 aylık en son 4 5 ay önce baktırmıştım sanırım kitle çok geç iyileşti bizde. 0.4 mm kas farkı kalmış ama hareket kısıtlılığı yok diye bitti dediler.
Malesef yüz asimetrisi var bebeğimin aslında kafası yamulmadı ama sol yanak daha ince.Bu durumu 4,5 aylıkken farkettim öncesinde mi oldu sonra mı bilemiyorum