humeyradmn
Gakkoyenge
Anne sütünüz oda sıcaklığında yada buzdolabında , tezgahta bırakıldığında anne sütünün içeriğindeki yağ içeriği ayrılabilir bu gayet normaldir ✅ Dairesel şekilde çok hafif karıştırarak normale döndürebiliriz böyle bir durumda 🌸Eğer emzirdiğiniz zaman bebeğiniz rahat emiyor yada bebekler çoğu kez taze sağılmış anne sütünün tadını ve kokusunu sever ve kolaylıkla içer. Ama dolapta beklemiş veya sağılmış sütü bazen içmek istemezler. Özellikle bu evrede sütünüzde sabunumsu gibi bir koku varsa endişe edip hemen dökmeyin ! Aslında anne sütünün hafif sabunsu bir kokusu olması normaldir. Bu sabunsu koku anne sütü içindeki yağları parçalayan lipaz enzimi nedeniyle olmaktadır. Lipaz enzimi yağları daha küçük moleküllere ayırır. Bu da sabunsu kokuya neden olur. Uygun koşullarda sağılmış ve saklanmış olan sütünüzü bebeğiniz kokusunu ve tadını umursamadığı sürece içebilir. Eğer bebeğinizi sağıp saklamış olduğu sütü içmiyorsa ve o zaman yeni sağmış olduğunuz süt ile karıştırıp içmesini sağlayabilirsiniz. Bunun dışında gerek lipaz aktivitesi gerekse önleyici bazı uygulamalar işe yarayabilir.
🌸Bebeğinizin hangi noktadan itibaren sütün kokusundan ya da tadından rahatsız olduğunu bulup saklama süresi ona göre ayarlamaya çalışın.
🌸Lipaz enzimini etkinsi önlemek için sütü sadece cızırdayana kadar ısınabilirsiniz asla daha fazla değil ❌
🌸Süt sağarken düşük basınç ve hızda sağma yapın.
🌸Sağdığınız sütü çok bekletmeden depolayın.
🌸Donmuş sütü çözdürme işlemini buzdolabında yapın
🌸Sütünüzü güneş ışınlarından uzak tutun.