Arkadaşlar bebeğim yarın 48 günlük olacak 1.5 aylık diyelim. Bizim gaz sancılarımız iki haftadan sonra başladı ve giderek şiddetlendi. 6-8. haftalarda gaz sancıları maksimum seviyeye ulaşıyor maalesef. Aynı zamanda benim bebeğimde koliğe yatkınlıkta vardı. Doktorumuzla görüştüm durumu anlattım ve boşu boşuna damlalara para dökmemi çünkü bir işe yaramayacağını söyledi. Gerçekten de öyle denemediğim damla kalmadı. Nurse harveys, sap simplex, mestil, aguline, acı elma yağı vs vs. Bende bıraktım artık damla kullanmayı. Doktorumuz bu sürecin geçici olduğunu gaz sorunlarının 3. ayda kendiliğinden aniden geçeceğini söyledi. Aynı zamanda emziren anneler için söylüyorum süt ve süt ürünleri, çiğ meyve-sebze, baklagiller yani gaz yapan şeyleri tüketmememi söyledi yaptım. Evinizin şartları uygunsa bebeğinize gece uykusu öncesi duş aldırın gaz sancılarına çok iyi geldiğini gece hafifçik uyuduğunu göreceksiniz. Bir bez ütüleyin ve karnına koyun bunu sık sık tekrarlayabilirsiniz. Bebeğinizi besledikten sonra mutlaka ağızdan gazını çıkarın çıkarmıyor diye bırakmayın uğrasın çünkü çıkmayan o gaz mideden bağırsağa geçiyor ve orada birikip sancıya sebep oluyor. Youtubeda beyaz gürültü diye bir ses var geceleri gündüzleri uyurken veya sakinleşmesi için o sesi açmanızı öneririm çok faydası oluyor bebek sakinliyor ve çok rahat uykuya dalıyor/uykuya devam ediyor. Doktorum bu sesi kullanabileceğimi herhangi bir bağımlılık yapmadığını söyledi. Ben bu dediklerimi yaptığımdan beri biraz daha düzene girdik diyebilirm 3 aya kadar sabredeceğiz. Bir de mutlaka beslenmeden önce masajla biriken gazı çıkartın. Karnını ovun, ayaklarını bisiklet sürer gibi yaptırın ve sonra ayaklarını birleştirip karnına bastırın pıt pıt gaz çıkardığını göreceksiniz. Bu dediklerimi mutlaka deneyin. Umarım bu dönemleri çabuk atlatırız.