TugbaVera açıkçası bu yetersizlik hissi yeni annelik duygusu ile beraber yürüyor. Özellikle de zor hamilelik, hamilelik sonrası depresyon, özellikle uzamış depresyon gibi zor süreçler de pek yardımcı olmuyor. Ben çok rahat bir hamilelik geçirmeme rağmen ve bana olmaz diye düşünmeme rağmen ilk ay depresyonla epey mücadele ettim, bugün geri dönüp baktığımda çok flu hatıralar gibi ama sıkıntılarını anımsıyorum. Bebekler bir süre özellikle yenidoğan da uykuda, emmede ya da günü geçirmede bir düzen oturtamouorlar ki normal bir şey bu. Gece ile gündüzü bile ayırt edemedikleri için ister istemez annenin de günü ve gecesi birbirine karışıyor ve yorgunluk ve uykusuzluk maalesef ki sırtımızda kamburnoluyor bir süre. Ancak, 11. Aydan bildirşyorum, eğer ki olumluya, bebeğe olan aşkınıza odaklanırsanız daha kolay geçiyor. Ona bakmak, onu sevmek çok olumlu bir etki yaratıyor. Ben mesela bebeğim kucakta uyurken biraz sağım yapardım, ben sabahları çok yorgun okurdum mesela, bir de bana hastane saatte vir emzir demişti, sabah emzirmesini atlar eşimden sağılmış sütü vermesini isterdim böylece iki saat uyurdum. Ama bebek büyüdğkçe hem kolaylaşıyor hem de inanın güzelleşiyor. Siz depresyonunuzu atlatmaya çalışın. Size naöizane önerim, mevsime göre bebeğinizi giydirip beraber yürüyüşe çıkmanız. Bu hem size çok iyi gelecek, hem bebeğinizin gelişimine olumlu etkisi olacak hem de bir tık yorulacak. Zaten kızım iki aylıktı, kızımın doktoru bana şöyle demişti, az daha sabret yakında seni uyutıcam. 3. Ay bittiğinde emzirmek için uyandırmadan veya altını temizlemek için, bebekler biraz daha uzun uyumaya başlıyor geceleri, emzirme aralıkları da uzuyor bu da bize bir tık daha uyuma fırsatı yaratıyor. Hele ki yanınızda size yardım eden birisi varsa aslında bu iyi vir şey. Tabii anlaşabiliyorsanız.. ben mesela annem ve kvalidemle beraberdşm ama ben onlarla özellikle zorlanmıştım bazen derdim allaaam keşke gitseler de kızımla başbaşa kalsam.. endişeleriniz normal, siz de iyi vir annesiniz buna inanmak zor olsa saç ayrıca bebeğinize sorsak muhtemelen sizden iyi bir anne değil de keni annesini isteyecektir.. bebişinize sarılın, kokusunu içinize çekin, geçeceğini söyleyin hem bebeğinize hem kendinize, bebeğinizin yanında olun, ona dokunarak, sarılarak, kucaklayarak hep destek verin.. zira o desteği daha sonra o size geri hediye edecek :))