Bilgekpn Ben de 34+2 de doğum yaptım canm. Hiç sancı falan yoktu ama suyum geldi. Sonraki gün sezeryana alındım. Aynı şekilde bebeğime 3 kez ciğer geliştirici iğne yapıldı. Ameliyat bitince hemen küveze götürdüler. Orada ciddi bir solunum problemi yaşadı, ölebilir dediler. Ama çok şükür, her zorluğa ve riske rağmen iki hafta küvezde kaldı ve sonrasında kavuştuk. Küvezdeyken doktorları fazlasıyla olumsuz şeyler söyledi ciğer, kalp, solunum sıkıntıları falan ve ölüm riski de dahil. Ama şöyle bir tüyo vermiş olayım sana. Bana da benzer durumlar yaşayanlar söylemişti ama o an ki üzüntüyle tam kavrayamadım ve çok yıprattım kendimi ve çok çok ağladım .Şöyle ki küvez doktorları bebekle ilgili hep en kötü senaryoyu söylüyorlar anne babaya. Yani illaki dedikleri şey olacağından değil. Bi olumsuzluk olursa da ,zaten vardı bu risk ve söylemiştik demek için bir nevi. İnternetten baş ağrısı neden olur diye arattığımızda kanser olabilirsiniz diye yazması gibi mesela. Yani sen doktorların söylediklerine çok takılmadan bebeğine odaklan ve süt sağmaya devam et. İki hafta sonra Allahın izniyle evladıma kavuşacağım o yüzden kendime bakmalıyım, iyi düşünmeli pozitif olmalıyım , onu ben güçlendireceğim benden güç alacak inşaAllah de kendi kendine. Aynı şeyleri yaşadığım için biliyorum lütfen ayrılığa çok odaklanıp yıpratma kendini, GİDEN GÜN GERİ GELMİYOR. Hurma, ceviz , badem , fındık gibi kuruyemişler ye ki sütünün faydası artsın sık sık da sağ lütfen memene masaj da yaparsan sütün gelir ve artar inşaAllah. Bebeğin sana en güçlü haliyle gelecek ve emin ol orada iyi bakıyorlar. Hatta yanında olsa senin bakamayacağın kadar iyi bakıyorlar. Yanında olsa nefes problemi yaşasa nasıl farkedecektin ki ama şimdi iki hafta orada her saniye takipte ve emin ellerde, azcık terslik olsa cihaz ötüyor hemen ve gereken yapılıyor. Böyle düşünüp rahatla . Ben böyle yapmıştım rahatlatıyor. Göbek bağı da düşmüş olarak gelecek evinize ve sen sadece ona yakın olmakla ilgileneceksin. Kanguru bakımı yap sürekli göğsünde senin kokunla güvende uyusun canm. Ama o memede uyuyunca sen de uyuyakalma ki boğulma riski olabilir yoksa bu çok önemli. Kendin uyumadan önce bebeğini memeden ayırıp yerine yatır. Eve karnın ve kucağın boş halde dönmek, onu hastanede bırakmak çoook dokunuyor insana ama bak yaşayandan duyuyorsun bu tavsiyeleri kendine eziyet etme lütfen yoksa sonra bizler gibi pişman olursun. Bol dua et ve lohusalık psikolojisinden dolayı eşin de dahil herkesin her lafı batabilir, canını sıkabilir. Takılmamaya çalış ve bebeğine kavuşana kadar huzurla ve güçlenerek onu bekle🥰Eşin ya da kaynana ya da diğer can sıkacak kişilere de ben lohusayım ve sadece bebeğimi düşünmek , ona odaklanmak istiyorum canımı sıkmayın de geç lütfen. Umarım yanında kalıp sana destek olacak birileri vardır bu süreçte en azından bir kaç hafta. Bir de eşinle sakince iletişim kur maalesef onlar da lohusaymış da sanki kendileri doğurmuş gibi bi psikolojide olabiliyorlar bu çok sinir bozucu oluyor bazen. Sen anlayış beklerken onlar da mala bağlamış ve şaşkın şaşkın ortada durabiliyorlar. Karşılıklı iletişim halinde olun, ona ihtiyacın olduğunu hissettir ve söyle, onun gücünü överek destek bekle. Senin faydana olacak böylesi. Hadi sen moralini yüksek tut ve enerjik, sevimli güçlü bir anne olarak kucakla bebeğini. Zaman zaman kendini güçsüz hissettiğin anlar da olacak çok doğal , öyle durumlarda da dua et ve evladının sana emanet olduğunu düşün. Bebeğin gelene kadar da bol uyu bol su iç ve kuyemiş bol tüket. O gelince de yavrun uyurken sen de uyu mutlaka, dinlenmek hem süt hem de huzur açısından çook önemli. Allah yardımcın olsun canm. Takipteyim seni. Hep güzel haberlerini alalım inşaAllah🤲🏻😘🥰