sevimlicadi
shrhyt
TugbaVera
İnstagramda nuray alparı takibe alabilirsiniz öne çıkarılan hikayelerinde detsylı bilgi veriyor ve mesaj attığınızda ücretsiz bir şekilde takıldığınız noktalarda yardımcı olmaya çalışıyor ve birde şu kitabı kendime rehber edindim sizde temin edip okursanız çok faydası oluyor zaten Nuray Alpar da bu kitabı çok kullanmış Uyku, Güvenli Bağlanma ve Bebeğiniz sinem özen canbolat. Gerçekten bebeğinizi anlamada çok etkili ve uyku adımlarında çok faydalı oluyor.
Öncelikle benim bebeğim ayağımda sallanarak uyuyordu kolik bir bebekti bizde her şekilde salladık. 6. Ayında ben bundan artık yoruldum bebeğimde yoruldu. Odalarımızı ayırdım ilk olarak zor oldu git gel ama ben aynı odada oldukça onun hareketlerinden hep uyandım o da bizden çok etkilenip kalkıyordu. Beşiğine alıştırdım. Öncelikle rutin oluşturdum yani bebeğim uykuya gideceğini anlasın diye her uyku öncesi aynı şeyleri tekrarladık. İlk zamanlar rutinimiz şu şekildeydi başka bir odada alt üst değişimi bez değişimi her seferinde uyku kıyafetini giydirdim emzirdim ve odasına geçtik karartma perde aldım gündüz uykularının uzaması böyle daha iyi kolay oldu. Odasına girdik perdeyi çektik bir uyku müziği beliledim odasına girince onu açtık kitabını okuduk emziğini verdimve kucağımda biraz dans hareketi gibi hafif salındıktan sonra beşiğine bıraktım. Tabiki ilk etapta buna ağladı. Eğer benim dokunmamla sakinleşiyorsa kucağıma almadım ama sakinleşmediğinde kucağıma aldım ve sakinleştirip gene beşiğine bıraktım. Beşiğe alşması üç gün sürdü. Beşiktede yine her gün sallamanın dozunu düşürdüm ve baktım sallamadan duruyo 3. Gün mesela ve sallamadım bu kez elim sırtında durdu baktım elimi çektiğimde de sakin ve rahat öyle devam ettim. Destekleri o uykuya dalmadan bıraktım hep yani mesela beşiği hafif salladığımda da baktım gözleri gidiyor hemen sallamayı bıraktım elimi sırtında tutmamda öyle pldı baktım mayışıyor elimi çektim ağlamadığı hızlı nefes alıp vermediği sürecede destek vermedim. Önemli kilit nokta bu gözler kapanmadan uykuya dalmadan desteği çekmek. Müziğide öyle kapattım gözleri kapanmadan. Bu aşamalar iki hafta sürdü neredeyse. En son artık sadece ben yanında oturdum ve o uyudu şuan ben hala sandalyede yanında pturuyprum o emziği ağzında uyuyor tabi `rutinlerimİZi yapıypruz gündüz uykularından 15 dk önce başlıyoruz akşam uykusundan yarım saat önce ve akşamlarıda uykusuna 1 buçuk saat kala artık sakin pyunlar oynuyoruz loş ışıkta takılıyoruz lambedrr eşliğinde bu da onu sakinleştiriyor . Şuan kitap okuma rutinimiz odasının dışonda yapıypruz çünkü kitap okuma onu harekete geçiren bir etkinlik haline geldi. Birde uykularını düzenledim takip ettim kaç saat aralıklarla uyumalı ayına göre ( bu kitaptada nuray hanımın instagram hesabında da mevcut) o sekilde uyumasına dikkat ettim şuan gündüz 3 saat araayla uyuyor akşam uykusuna 4 saat sonra geçiypr son uykusundan kalktıktan sonra. Gündüz uyuma süresi 2 buçuk 3 saat oluyor iki uykuya bölüyorum onu sabah biraz kısa öğleneden sonra biraz uzun yaptırıyorum. Tabiki robot değil bazen değişiyor ama ben kalktığı saate göre onu takip ediyorum ve verdiği sinyallere göre hareket ediyorum bu çok avantaj sağladı bana, mesela uyandıktan sonra 1 saat geçti diyelim huysuzlanıyor bunun uyuma huysuzlanması olmadığına emin oluyprum bu sayede. Başka bir sorunu var onu çözeyim diyorum kaldıki yemek saatleri bile belirlendi bu sayede . İhtyaçlarını daha kolay anlıyorum. İhtiyaçlarının anlaşıldığı ve vaktinde karşılandığını bebek artık anlıyor ve annesinin profili onda oluşuyor güvenli bağlanmada gerçekleşiyor. Birde rüya öğünü var bu bizde çok etkili olmuştu diş döneminde biraz bozulsada yine eski düzene döneriz tahminimce çünkü o da sürekli kalkıp emmekten hoşlanmıypr . Mesela bebeğiniz diyelim her gece 22.00 da kalkıyor yarım saat önce gidip siz emzirin gece 4 te kalkıyr yarım sqqt önce gidin emzirin böyle böyle bu alışkanlığını bırakıyor .. benim tecrübelerim bunlar tabi her bebek biricik her anne biricik size başka yöntemler fayda eder bilemiyorum. Ben bu şekilde ilerledim.. aldığım destekleride yazdım umarım faydası olur güzel anneler kusura bakmayın uzun oldu:)