kubra717_ bebeğim ayakta sallanarak uyuyordu ilk olarak bunu bıraktık. Bu da onun isteğiyle oldu aslında o istemedi yanıma yatırdığımda uyumaya başlamıştı baktım böyle uyuyor beşiğine alıştırayım dedim. Öncelikle bir rutin belirledim bu rutinler gündüz uykularında uykuya geçmeden 15 dk önce başladı mesela bebeğim ilk uykusunu saat 10 da yapacaksa 9.45 te rutine başladık. Bizim rutinlerimiz şu şekilde başladı;
Başka bir odada emzirme,bez kıyafet değişimi sonra yattığı odaya girdik bir tane uyku müziği belirledim odaya girince onu açtım birde gündüz uykularının uzamasınfa büyük etken karartma perde oldu odaya girdikten sonra perdeyi çekiyoruz o benim kucağımda pluyor sonra kitap okuyorum ona ince bir kitap sonra emziğini veriyorum ve kucağımda iki üç dk salınarak geziyoruz ve yatağında bırakıyorum sırtına elimi koyuyorum pış pış ve müzik kapanıyor gözleri dalmaya yakın elimide çekiyorum ve uyuyor tabi ilk etapta beşiğe alışması zaman aldı ağladı kucağıma aldım sakinleştirdim gene bıraktım bunu bikaç kez yaptım ertesi gün daha iyiydi üç güne beşiğe alıştı bende destekleri yavaş yavaş çektim bebeğime göree hareket ettim. Mesela odaya girdiğimizde kitap okumak onu daha aktif hale getirmeye başladı ayı ilerledikçe bu yüzfen artık odaya girmeden alt üst değişim bez değişimi emzirme ve kitap okuma yapıyoruz o zaten kitap okumaya başlayınca esnemeye başlıyor . Odaya girince müzik perde çekme kucak ve beşiğe bırakıyprum o kendi kendine uyuyor. İlk zamanlar zorlanıyor ama alışıyor şuan ben beşiğinin yanındaki sandalyede otuuyprum sadece ama bazen bana dönüp bakıyor bende elimi sırtına koyuyorum öyle dalıyor yani ezilmez kurallar yok bebeğinize göre hareket edin o ihtiyaclarını belli ediyor size . Mesrla ağlamasa bile size dönüp bakması hızlı nefes alması terlemesi bunlar size ihtiyacı olduğunu gösterir