Durusmom23 socialmomy evet annem bize de hep izletmiş tabi o zamanlar izletme diyen de yoktu :) ama şuan o kadar çok yapma denilen şey var ki insan kulak ardı edemiyor yani o yüzden ben de izletmiyorum vicdanım bu şekilde daha rahat ediyor
pinkooo_02 Durusmom23 1 buçuk yaşından beri günde Max 30 dakika ama TV izlmigor telefon veriyorum oda yemek yerken hangi öğün yemek yemek istemezse ozman aciyorum şuan 2 yaşında
Durusmom23 pinkooo_02 ben tv den çok telefondan korkuyorum aslında. Çünkü telefona alıştıklarında bir süre sonra bağımlılık haline geldiğini görüyorum ve istedikleri her yere girebiliyorlar internetten bu da beni tedirgin eder. Tabi ilerde çok mecbur kalıp da açar mıyım bilemiyorum şimdi büyük konuşmak istemem :) henüz 9 aylık
pinkooo_02 Durusmom23 biz yeni TV aldık zaten bende internete bağlanıp ordan acicam inan bende telefon vermek hiç istemiyorum da bakma oldu birkere
2ogullu1anne 5 yaşında.Sabah hiç bakmaz.Oyun hamuru,boyama,etkinlik yapar.1 gibi kreşe gidiyor.Akşam 5den sonra da park+yürüyüş. Eve gelene kadar 6.5 olur.Sonra banyo yaptırırım,yemek yer.8 den 9a kadar izler.9 buçuk gibi uyuyor.
Sinem61 Merhaba05 ben size çevremden uc cocuktan ornek vereyim hepsi yasina girmeden ekrana maruz kaldi. biri 6 yasinda biri 5 biri de 8 yasinda . 6 yasinda olan aşırı erken konuştu hala da cok tatli ve duzgun konuşan büyümüşte küçülmüş bir çocuk. Tek sıkıntısı cabuk sıkılıyor. Diger iki cocukta ekran maruziyetinden dolayı uyaran eksikliği başladı. Biri hic konusamadi 8 yasinda olmasina ragmen dedigini zor anlıyoruz diğeri once konuştu bir sure sonra konuşmayı birakti su an 5 yasinda ama benim 15 aylik kizim daha aktif. Bir de şunu anlatayim. Ben matematik öğretmeniyim. Velilerden en cok duyduğum sey cocugumda dikkat eksikliği var . Ki bunu ben de derste farkediyorum uzun sure derse odaklanamiyor yeni nesil . Hatta bir velim demisti ki iki cocugum var büyüğüne hic ekran vermeden yetiştirdik küçüğünü saldık izledi. İkisi arasindaki farki çok net görüyorum. Büyüğüne kalk ders calis bile demeyiz asiri odaklanir kendi yapar ama küçüğünün dikkatini asla toparlayamiyoruz. Yani demem o ki olmayana olmuyor ama olunca da kötü oluyor riske gerek yok bence. Kendim de izlemem çocuğuma da izletmem. Uzun oldu kusura bakmayın 🌸
Ozlem1994 11 aylık bebeğime mecbur kaldığım zamanlar 10-15 dk youtubedan çocuk şarkısı açıyorum. Önceden hiç açmıyordum yalnız fark ettim ki artık onların yaptıklarını taklit de ediyor. Gün için de birlikte oyunlar da oynuyoruz. Sıfır ekran değil de arada 10-15 dakikalık eğitici videolar izlemesinin birlikte sakıncalı olmadığını düşünüyorum. Kardeşim de ben çocukken bizimle oturup izlerdi ve yaşında konuşuyordu. Gelişiminde bir gerilik de olmadı. Sıfır ekran yapmak kolay olmuyor, bazen insan mecbur da kalıyor. Bence bir şeyi hiç bilmeyip hem merak etmesinden, hem bazen birlikte dans edip oynuyoruz az izlemesinde sakınca görmüyorum. Tabi her çocuk aynı değildir herkes kendi çocuğu için ölçüp değerlendirip kararını versin.
Dilararden zehra15 zehra15 11 aylık bebeğe öğretici olduğunu düşünüyor ve sıfır ekran olmamalı mı diyorsunuz ve diyanet çocuk izletiyorsunuz 😀😀😀
theblackvirgo Durusmom23 pek izlettigim söylenemez genelde yürütmeye çalışma çabaları gida yedirme sürekli kayinvalideme gideriz ortada severler pinteresten 7 aylık aktivitelerden bakıp bakıp yapıyorum bazen ilgisini çekiyor bazen çekmiyor bikac kere dis döneminde yemediği için Bi telefondan deneyeyim dedim Bi yedi Bi yemedi kaldırdım sürekli otizm vs birsuru sıkıntılı seyeler okuyorum duyuyorum insanın aklı gidiyor Allah hickimseye hı. Bir anneye evladıma yaşatmasın Bi animasyon izlemiştim instagramda ekrana bağlı küçük çocuk ve annesi o kadar kötü oldum ki resmen düşmanları ekran ekran izletecegime evde ona şaklabanlık yapıp gjldururum daha iyi 3 4 yaşından sonra ve şuan gebeyim hiç ekranlı bileyim kalmıyor allaha şükür beraber oyuncaklar kardes kardeşine güzel
Biz3kisiyiz_ alparslan1_ yok ya bence hiç olmamalı kızım bi ara hasta oldu ve hem ilaç verirken hemde yemek yerken açtık bir süre bir süre sonra bunu kullanmaya başladı bişey yapicaz “alo alo” diyor baktım bu işin ucu 10 dk ile bitmiyor komple kaldırdım. Ve ben kızım uyanık olduğunda atıyorum öğleden sonra 1 saat yalnız takiliyorsa 6 saat birebir oyun oynarız o derece ama bence hiç izletilmemeli ki benim kızım ekrana kitlenmez seslenirim duyar orada ne var derim atıyorum köpek hav araba var sa araba sesi çıkarır sürekli ekrandan bana bu ne diye sorar ama bu durumda bile noo yani 😂
Biz3kisiyiz_ zehra15 hafta da bir açacaksaniz buna göre yok ki siz göstermedikce o zaten hatırlamayacaktir bu kadar süre zarfında
Tahaaaa alparslan1_ benim ki 10 aylık doğdugundan beri Sabah’tan akşama kadar izliyor kumandayı verip açmamı istiyor başka yapacak bişey bulamıyorum sıkılıyor
Catlakbiranne Tahaaaa Doğduğundan beri mi😱 Eee yok artık Ve sabahtan akşama 10 aylık bebek 2 yaşında düşünemiyorum Ve ilerde konuşamıyor postu açarsanız linç yiyince de laf etmeyin
Forumunsultaniasude Tahaaaa Başka birşey bulamıyorum derken ciddi misiniz? Yapılacak çok şey var çünkü
Sontvbukucu alparslan1_ yani tv den öğrenecek olsa aynen dedigin doğru olurdu. Ogrenme iletisimle olur ekranda iletisim tek taraflı ekran sadece verir ama karsilik beklemez. Anlamasi cok kolay aslinda :)
Denizzehraaaaah Hilal9 geçmiş olsun inşallah otizm için hangi sehirdesiniz acaba doktor arayışımız varda
Merhaba05 Rosa0105 aslında çocuk ezbere konuşmuyor bayağı bildiğin karşılıklı sohbet ediyor ama diğer dediğiniz tüm durumlar var mesela benim çocuğum onunla arkadaşlık etmek istiyor yanına gitmek oynamak istiyor ama diğer çocuk kesinlikle temas edilmesinden hoşlanmıyor dokunmak sarılmak istemiyor hep tek başına oynamak ve tek başına oturmak istiyor. Bize misafirliğe geldiler çocuk tutturdu anne çizgi film aç diye çok ağladı annesi de açtı çocuk koltuğa oturup sessizce çizgi film izledi benim çocuğum izlemedi onun önüne oyuncaklar getirdi elinden tutup çekiştirdi kalksın oynayalım diye şirinlikler yaptı ama çocuk istemedi oturup tv izledi
Rosa0105 Merhaba05 somut farkları görebilmek bile sizler bizler için birer adım ve başlangıçtır. Sağlıkla büyüsünler 🌺