Svgcarim 18 aylık oğlum. Anne mama mö at aç gol alo diyor başka birşey demiyor. Eskiden baba dede hala da derdi ama onları bıraktı. Acaba ayına göre normal mi ?
yenianne01 Svgcarim bence normal 4 çoçuk annesi olarak bana normal geldi ki bebek daha önemli olan 1 2 kelimede olsa konuşması içinizde rahat değilse doktora götürün
Atlassss Svgcarim malesef bizde de durum aynı baba,aba,mama,meme,mö bunları da canı isterse baba ve aba fiks kelimesi bende endişeliyim
O1Anne Svgcarim bence normal sizin ki benim kızda 15 aylık mama , fu(,su) , bitti, yeter , gel ,anneyide söyler gibi oluyor normalmi bu kadar kelime acaba
Neriucan Svgcarim benim oğlum 20 aylık ve 20. Aya girince sanki dil konusunda bir atak geldi bi anda kelimeleri arttı hatta 2 li cümle kurmaya çalışıyor çok şaşırdık yani bence bekleyin telaş etmeyin bianda açılıyorlar
Svgcarim yenianne01 ya içimin rahat etmemesi değilde bazen daha konuşmuyor mu şunu da mı demiyor diyorlar diyorum acaba konuşması normal değil mi? Mesela ne desem maşallah anlıyor ama konuşmaya gelince çoğu şeye ıh ıh diye gösteriyor
Svgcarim yenianne01 birde 4 çocuğunuz varmış o yüzden soruyorum Allah bağışlasın bu arada . Benim oğlum bazen ağlarken morarıyor ağzı felan nefesini türüyor sonra da kusuyor yarın doktor randevumuz var katılma nöbeti diye birşey varmış duydunuz mu hiç
Uykularharamolduu Svgcarim benim çocuğum da her şeyi ıh ıh diye gösteriyor. baba, bir, mama, havhav, gel, çiş, pis diyor ama sürekli söylemiyor.
Svgcarim Atlassss benim de kesin olarak anne ve mama birde top sevdiği için gol diyor ama ne bilim az mı bilmiyorum yani sizin kaç aylık
1meftun Atlassss benim oğlum da 18 aylık herşeyi anlar yapar tabi işine gelirse kelimesi de baba aba havhav kedi at bitti gitti civciv bizde de çok az bende merak ediyorum bir sorun mu var acaba diye ama normal de geliyor bazen
yenianne01 Svgcarim duydum hatta gördüm komşumun oğlu öyleydi kan değerleri düşük çıkıyordu demiride eksikti annesi bunları destekleyince azalmıştı…Konuştuklarıda şuan için yeterli zamanla artacak ilk çoçuk genelde geç konuşur kardeşleri olsa kelime sayıları artıyor mesala içinde de kuşku varsa doktoruna sor Birde işaret diline alıştırma mesala senden su istiyorsa ıhh ehle yapma Bunun ismi su de söyle bakalım sende de destekle konuşmasını
Svgcarim yenianne01 evet mutlaka su mu istiyorsun bu su diye söylüyorum. Yarın doktora da soracağım bu katılma nöbetini burda bir kaç yazı okudum kalpten olabilirmiş ve vitamin eksikliği sizin dediğiniz gibi yarın bir baktırim kan değerlerine bu arada çok teşekkür ederim ❤️
Svgcarim Uykularharamolduu evet doktora gittik çok normal dedi. Her çocuk farklı demekki bazı bebekleri görüyorum baya kelime söylüyor. Sizin bebiş kaç aylık kaç kelime söylüyor
Svgcarim 1meftun mrh normalmiş doktor öyle söyledi. Ama tv izletme önermiyorum dedi. Bende şimdi bikaç tane kitap aldım oturup dinlemiyor ama yine de okuyorum 😂 bizimkide mesela kitaplarda ne varsa soruyorum canı isterse gösteriyor canı istemesin asla göstermez
Uykularharamolduu Svgcarim 5 gün sonra tam 18 aylık olacak. her şeyi ıh ıh diyerek veya göstererek anlatıyor. suyu mu istiyorsun vs diyerek her istediğinde konuşması için çabalıyorum. çiş, pis, baba, gel, bir, havhav diyor ama sürekli söylemiyor tabi. canı isterse.
1meftun Svgcarim aynı bizimde öyle bildiği söylediği şeyleri ben sorarsam bazen söyler bazen söylemez. Kitap boyama bizde yapıyoruz yapmaya çalışıyoruz öyle uzun uzun oturmuyor sıkılıyor bir süre sonra küçük el kitabı var içinde resimler nesneler var onlari tekrar edip duruyoruz bakalım iki yaşa kadar zamanı var 🤗
Svgcarim 1meftun aslında bende çok kafama takmıyordum ama insanlar işte 🤦🏻♀️ şüphe içimize düşürüyorlar sağlıklı olsunlar ❤️
Svgcarim Neriucan maşallah darısı bize ❤️ valla ben sabırla bekliyorum ama işte yukarda dediğim gibi insanlar 18 aylık bebekten çok şey bekliyorlar 🤦🏻♀️
BeyCan_aks Svgcarim oğlum 14 aylık anne , baba , mö , hav hav , miyav , bay bay , dede , su , mama , gol , attı diyor
Svgcarim BeyCan_aks maşallah 😍 benim oğlum da söylüyordu baba dede nene teyze ama bıraktı onları şimdi anne mama gol at al mö gibi şeyler söylüyor ❤️