belengaz rahmetlik anneannemin evi Afyon kalesinin eteklerinde bulunuyordu. Afyonu bilenler bilir kurtuluş savaşında evlerini terk edenler rivayete göre altınlarını gömüp kaçmışlar. O gün bugündür toprağın altındaki altınlarda evliyalar tarafından korunur imiş. Sürüyle evliya hikayesi var bölgede.
Anneannem henüz yeni gelin olmuşken, her sabah gelinlikli bir kız gelip avluda abdest alır anneanneme de bir altın bırakır gidermiş. Şartı da kimseye söylememesi. Söylerse bir daha gelmezmiş. Anneannem tabii kimseye söylemiyor altınlar birikiyor 20-30 tane topluyor. Dedem bir gün altınları görüp nerden geldi bunlar diye anneannemi dövüyor. Kadın da mecbur anlatmak zorunda kalıyor ve gelinlikli kız bir daha gelmiyor..
Kuzenim bir gün yine aynı evde içiyor gecesinde dedenin teki gelip evire çevire dövüyor fjgkg
Yıllarca bu hikayelerle büyüdük. Yakın tarihte (evde gömü var ya eminiz) dedektör ile kuzenler girişti evi kazmaya. Dedektörün öttüğü yer kazıldı dedektör başka bir bölgede ötmeye başladı. Orası kazıldı bambaşka bi yerde öttü. Altınları koruyorlar diyip kapattılar 😄