Mrvvee Merhaba kızlar. Kızım 6 aylık ek gıdaya başladık yavaş yavaş sebze tadımlarıyla. Süt alerjisi var bebeğimde böyle olan var mı aranız ek gıda da neler yaptınız. Çoklu besin alerjisi dedi doktor o yüzden tek tek deniyorum önce sebzeleri sonra meyveleri vereceğim.
lina09 Mrvvee sebze meyve verdim yoğurtsuz ev tarhanası yulaf unu irmik muz pekmez tahin kalsiyum alacağı yiceklerden verdim
Ayglhanvlkn Mrvvee ben hipp in 5 tahıllı mamasını aldım e bebekten sabah kahwaltı onu weriyorum.meywe püresi we hurma özü yada dut pekmezi katıyorum içine.öğlen avokado yada ne çorba yaparsam onu yediriyorum bugday bulgur çorbasını çok sewiyo.akşam üzeri irmikle meywe püreli onu yediriyorm. Meywe püreside kabız olmasın die şeftali erik hurma kayısı armut kaynatıyorum robottan geçip püre yapıorum çok sewiyo. Akşam biz ne yersek onlardan tadıyo zaten bende diyetteyim emziriyorum yemekler onun yiyeceği şekilde. Gece yatmadan ya hipp mama yapıorum yada yine irmik yapıorum kafama göre tok uyusun die.. köy tawuğu kaynattım, bide kuzu kemiği çorbalarına yemeklerine koyuyorum 7.5 aylık oğlum.
Mrvvee lina09 bi de çorba denedinz mi nasıl yaptınız rica etsem onu da anlatırmısınz. Bize doktorumuz bi keçi sütü ver suylu karıştır dedi alerji olmazsa yogurdunu falan ondan yaprsın dedi ama o da tepki verdi vücudu
lina09 Mrvvee yoğurtsuz tarhana tarifi var canım nette ona baktım yazın yaptım ama hazır olarak yoğurtsuz tarhana satılıyor organik tarım og markası
EsraHa Mrvvee bebeğimin doktoru aşçı anne den alabilirsin dedi ordan aldım ben canım instadan veya web sitesinden bakıp alabilirsin, hatta açsatış noktaları var direk alabileceğin
lina09 Mrvvee mesela patates denediniz alerji yok minik minik doğra suda haşla bi tarkı kaşığı bebek irmiği ekle sonra havuç tattırdın sorun yoksa patatese havuç ekle aynı şekil çorba tadım bittikçe yeni sebze ekle 1 çay kaşığı zeytinyağ ekle
lina09 Mrvvee sabah ben avakado muz ya da elma tadım yaptırdığım meyveleri ezdim çatalla yulaf unu pişirdim ekledim pekmez tahin bunları yedirdim
Mrvvee lina09 anladım canım çok teşekkür ederim sebzeleri denedim pek sevmedi ama böyle yaparsam sever belki. İlk başta alerji olup olmadıgını denemek için sade haşlayıp yedirmiştim
Mrvvee Ayglhanvlkn bende deneyeyim hipp dediğiniz kaşık maması oluyo dimi. Bi de kabızlık yaşadıgınız mı siz de sadece tadım yapmamıza rağmen kızım kabız oldu bol su veriyorum zeytin yağıda karıştırıyorum verdiğim şeylere
fatmabozdogan1 Bebekkl irmiği,pirinç unu, yulaf unu bunlarla muhallebi yaptım içine denediği meyve sebzelerle destekledim çorbalarda da aynı şekilde denedigim sebzeleri çorbaya ekleyerek birde avakado çok kullandık hala devam ediyor alerjimiz maalesef
Mrvvee fatmabozdogan1 anladım çok teşekkür ederim. Bebe bisküvisi denediniz mi peki. Bi de alerji doktorumuz avakado da alerji ihtimali yüksek olan bi besin demişti ama herkes veriyo gördüğüm kadarıyla
lina09 Ayglhanvlkn https://biokent.com/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAj_CrBhD-ARIsAIiMxT-mCSWQcHK1G3ibSNnmkSIF0r3J1CsPOAJqQctXuN4hL_s90XJj3RYaAhJ2EALw_wcB
Ayglhanvlkn Mrvvee kabız değil ama artık katı kaka yaptığı için korkuyo henüz alışamadı bu duruma bende günde 1 çay kaşığı zeytinyağ weriyorum.kuru kayısı erik bunlar bağırsak çalıştıran şeyler meywe püresine katıyorum.awokadoda aynı şekilde bağırsak çalıştırıyo çok şükür ki sewdi
Mrvvee Ayglhanvlkn bende meyvelere geçtiğimde bunları deniyeyim. Henüz sebzeleri deniyoruz çok sevmiyo zaten şimdi amacın alerjik reaksiyon gösterip göstermemesi sonra inşallah karıştırıp veririm. Bizim süt alerjimiz ileriydi biraz tüm vücudu egzama olmuştu o yüzden ek gıda süreci gözümde çok büyüdü
Ayglhanvlkn Mrvvee ben şöyle ilerledim meywelerden hiç korkmadım açıncası alerji yapcak ya yaparsa die düşünmedim önce kayısı erik kaynattım baktım bişe olmuyo dewam sınra içine şeftali ilawe ettim bişe yok dewamm Sonra hurma koydum denedim bişe yok aonra armut koydum aywa koydum böyle böyle hep değişik yaptım hep bir arttırarak ilerledim. Hepsini yedi sewerek bin şükür.yoksa zor meywe püresini yemiyo illa irmik yada mamayla karıştırcam.sewmedi sade meywe püresini meyweleride tek tek denedim sewmedi.mandalina çok güzel yiiyio sewerek.sebzeleride çorba yapıp weriyorum ıspanak yaptım yedi 2 akşamdır.allah yardım ediyo biyerde.zayıf bebeğim kilo alamıyo ama olsun yüzü wücudu epey düzeldi ara ara tekrarlıyo krem kullanıyoruz yapcak bişe yok
Mrvvee Ayglhanvlkn sizi en iyi ben anlarım gerçekten bizim ileri derece b egzama olmuştu doktor vücudunda test yapcak temiz yer bulamadı düşünün. O yüzden çok tedirginim yavas yavas ilerliyorum biz de kilo sorunu var alerji mamalarının tadı çok kötü boyuda uzun bebeğimin daha da zayıf duruyo dediğniz gibi Rabbim yardım ediyorum inşallah bi sıkıntı yaşamadan alışırlar. Biz 2 hafta oldu başlayalı gün içinde meyvede versem mi acaba 3 gün kuralıyla ilerliyorum denediğim sebzeleri verdiğim gün içinde meyve vereyim mi sizce