Ballloglum aslında benim bildiğim tüm yöntemleri denemişsiniz. Şimdi sizin oglunuz 2,5 yaşında. Yaptığını görmezden gelmek mi daha iyi yoksa ısrarla sakince her defasında oturup anlatmak mı daha iyi bilemedim. Yaptığını görmeZden gelip kalkıp gitmeyi en azından 1 hafta uygulamanız lazım . Ama dediğim gibi sıfır tepki vermeniz gerekiyor. Biraz sabır gerekiyor yani. Aynı zamanda sizde değil babasıda sıfır tepki vermeli. Akranlarıyla görüştürmemelisiniz bu 1 hafta. Çünkü onlara zarar verdiğinde yine tepki vericeksiniz mecbur. Böyle olmadıysa şunu deneyebilirsiniz . Size vurdugunda aglayabilirsiniz şakacıktan. Koluma vurdun cok acıdı öp geçsin vs dersiniz. Öpmezse ozaman baban öpsün dersiniz babası öper kolunuzu. Cici cici diye sizi sever. Böyle böyle vurmanın yanlış oldugunu sevgi dilinin aslında böyle oldugunu gösterebilirsiniz. Tabi bu da emek. 1 günde değişmez diye tahmin ediyorum. Mesela bolca eşinize sarılın. Cici cici yapın saçını sevin. Bunları hep görsün cocugunuz.
Ama durum içinden çıkılmaz haldeyse cocuk psikiyatrisiyle erkenden görüşüp vurma huyu pekişmeden çözüm bulun isterseniz. Çünkü vuran cocuk ne kreş ortamında kalır ne de oyun grubunda olmasına izin verilir. Evet malesef sandelyeye takılıp düşen cocuk annesinin babasının sandalyeye kızmasını bekliyor. Kızım bunu okuldan ogrendi geldi. Muhtemelen bi arkadaşı böyle okulda. Bende ısrarla anlattım. Sandalyenin sucu yok sen takıldın ona kızamam. Sonra arkasından sulugunu bilerek yere düşürdüm. Ay annecim benim yuzumden oldu senden özür dilerim diyip öptüm , bana kızmana gerek yok dimi nasılsa özür diledim önemli bişi değil bak suluguna hıc bısı olmadı , insanlar özür diler eşyalar konuşamaz ki felan diyip gülüp böyle böyle halloldu.
Ve üzülmeyin. Cocuklar her an değişebiliyor. Bugun vurma huyu olmayan cocugun yarın her an olabilir. Ya da tam tersi. 🌸