mavikalpefe124 H_S_FS 10 aylık falandı baba dedi ilk kelimesi o anne yoktu belki bir sürü kelime eklendi ama anne hala yok 20 aylığız😄😄😄😄
KarlaMelis 1 yaşında Baba, mama, meme, hav hav, abi, abba (abla), addım (aşkım), gel, al, bak, bu diyor. Kaç yaşındasın sorusuna biir diyor. Yoğurdun var mı şarkısında var var diyor. Canı isterse anne ve dede diyor.
2_anne_ H_S_FS canım her bebeğin gelişimi kendine özgüdür öncelikle. Kimisi daha erken dillenir kimisi kaynaklarda belirtilen aylarda anlamlı kelimeler çıkarmaya başlar. Bizim 4 aylıkken anne baba diyordu. Şu an 9 ay 23 günlüğüz anne, baba, dede, nine, gel,mama meme diyordu da onu mamaya çevirdi. Abla diyor arada da. Bol bol sohbet et kitap okuyun birlikte rutin hâline gelsin. Anlamsız çıkardığı seslerin taklidini yapın çok hoşuna gidiyor bebeklerin. Bir de ben alfabeyi baştan sona söylerdim harflerin çıkışını yapardım dikkatli izliyor o zaman da. Bol bol şarkı dinliyoruz bir de İngilizce Türkçe karışık. Yemek yaparken dahi onu anlat dinliyorlar ve konuşmaya çabalıyorlar
Tatlisoglum H_S_FS 27 aylık olduk daha dillenenedik 🥺sürekli sürekli konusssun istiyorum Postumu okuyan anneler şimdi oğluma 1 den 9 a kadar yazı tahtasına yazıyorum ben söylüyorum tekrar ediyor veya 3 çiziyorum bu kaç diyince üç diyor onda sorun yok beni bulamayinca anne nerdesin diyor evde yine iyiyiz ama dışarıda asla konuşmuyor her gören yaşı büyük neden konuşmuyor diyor günlere gidiyorum ordada hiç konusmaz anlamıyorum neden böyle evdede bazen iyi bazen konuşmuyor 27 aylık bebekler tamamen konuşmuş olurmu acaba
hndathn Tatlisoglum ev içinde bir konuşup bir konusmuyor oluşu hakkında bir fikrim yok onu bir doktorunuza sorun ama benim kızımda mesela seçici konusmazlik var. Şöyleki şuan 33 aylık 15 ayından beri 2li cümleler kurup 26.ayindan itibaren tam anlamıyla muntazam konuşup herşeyi dile getiren bir çocuk ama 33 aydır asla yabancı ortamlarda gördüğü yabancı insanlarla muhatap olmaz doktorumuz selektif mutizm yani seçici konusmazlik teşhisi koydu. Ancak kendi irade ve arzusuna dayalı olarak seçtiği insanlarla iletişim kuruyor kızım.bu durumu doktorumuz kizimdaki kaygı bozukluğuna bağladı 3 yasina kadar normal karşılıyoruz 3 yaş sonrasinda ise terapi öneriyoruz dedi bakalım bende bir pedagogtan yardım alicam bu hususta kendi doktorumuzla iletişim halinde olarak
Endmzakyol H_S_FS evet takıyorum sonra kendimi rahatlatmaya çalışıyorum kötüyü cagirmayalim iyi düşünelim iyi olsun inşallah 🤲 yani benim kızım herşeyi anliyo algıları iyi ama 4 kişinin içinde konuşmayı tercih etmiyo anlamadım gitti
Aysenur77 hndathn bence daha iyi araştırın Mersin’de veysel kızılboğa var internetten numarasını bulup arayın bence benim kızım 2,5 yaşında selektif Mutizm tanısı kondu Üç aydır terapi görüyoruz çok büyük ilerlemeler var çok iyi geldi Doktorla görüştükten sonra Antalya’da oturduğumuz için bizi Antalya’da bir doktora yönlendirdi terapiye uygulayan belli başlı psikologlar var zaten erken fark etmişiz biz genelde okul öncesi döneminde fark ediliyormuş okuldaki arkadaşlarıyla öğretmenle iletişim kurmadığı için. Erken fark etmek ve erken tedavi etmek çok önemli bu durumda Okula başladığı zaman arkadaşları tarafından zorbalığa uğrasa bile sesini çıkaramıyor ve bu durum daha da kötüye gidiyor dediğim gibi eğer böyle bir durum varsa kesinlikle bilen bir psikologdan destek almak çok önemli.
Deletedmom_106 2_anne_ jsjsjs teşekkür ederim ben buraların soğuk baklavacısıyım 😂 yaz kış ilgi görür ismim