madeinpelin mrb, gereksiz sağım da ön sütü çoğaltır, bence sütünüz bolsa sağımı azaltarak kesebilirsiniz.. Bebeğin kilo alması tek bir değişkene bağlı değil, bebeğin bünyesi, annenin sütünün çokluğu-içeriği(kalitesi demek istemiyorum her annenin sütü kendi bebeğine özeldir ve kalitelidir bence, kilo bir ölçüt değil) vs gibi.. Annenin beslenmesi konusunda katılıyorum size afrikalı kadınların, açlıkla mücadele ederken, emzirdikleri bebekler nasıl gürbüzler, o anneler ne yiyor da sütü yağlanıyor sanki, tek başına bir etken değil ama annenin beslenmesi de önemli, içeriği sonuçta bizim yediklerimizden oluşuyor, kuru yemiş, kuru meyve, meyve, et ve süt ürünleri, yumurta, baklagiller, sebzeler besleyiciliğini arttırıyor.. Bence bir ay da öyle deneyin, iyi beslenin bir memedeki sütü iyice bitirmeye çalışın sonra diğerine geçin, değişiklik olacak mı, bir şey kaybetmezsiniz..