dikkatbebekvar merhaba biz bugün çocuk Hematoloji uzmanına gittik. Periferik yayma ve tam kan sayımı istedi. Bir de karaciğer ve böbrek için elle muayene etti. Son zamanlarda b12 yüksekliğinin bebeklerde çok arttığını, bunun beslenme ile direkt alakalı olmadığını, bir sürü sebebi olabileceğini ama bu sebeplerin yalnızca yüzde 5ini bildiğimizi, bazen herhangi bir sebebinin olmadığını ya da bu sebebin bilinmediğini söyledi. Genelde otoimmün hastalıklarda işte haşimato lupus vs gibi hastalıklarda yüksek olduğunu ama bu tarz hastalıkların da yetişkin hastalığı olduğunu çocuklarda pek görülmediğini söyledi. Ayrıca diğer bazı hastalıklarda da illaki başka bir belirti vereceğini, bunu da anne babanın anlayacağını söyledi. Dolayısıyla telaş yapmayın zaten 1000 çok yüksek bir değer değil dedi. Bu arada gittiğimiz doktor Ankara tıpta öğretim görevlisi. Dolayısıyla kendisine güvendim ben. Size de haber vermek istedim. 🙏🏻