sedaveasel bu arada burada ya da başka yerlerde gaz yapan şeyler tüketmemem gerektiğini yazan ya da söyleyen çok kişi olacaktır. Doktorumuz ben ve bebeğimin bağırsak sisteminin hiçbir ilişkisi olmadığını, sigara alkol gibi doğrudan kana karışan ve dolayısıyla sütte belli oranda geçen maddeler hariç yediğiöiz besinlerin gazıNın ya da bizimle gaz yapan şeylerin süte geçmesinin mümkün olmadığını söyledi. Ki benim bebeğim 1,5 aylıkken başladı bu sorunu öncesinde gazlı içecekler dahil baklagiller vs her şeyi yedim. Mışıl mışıl uyurdu. Sonrasında acaba yapıyor mu dedim ve çok dikkat ettim gazı başladığında ancak ne kadar dikkat etsem de gazı oldu. Bebeklerin bağırsak ve sindirim sistemi yeterince gelişmediği için bu sorun belli bir süre devam eder. Sonrasında kendiliğinden geçer. Siz sadece bu süreçte onu rahatlatmak ve gazını çıkarabilmesi için gaz masajları veya damlaları çay kaşığı kadar verebileceğiniz kimyon çayı ile destekleyebilirsiniz. Bebeğe doğrudan vermediğimiz hiçbir şey bebeğe gaz yapmaz.