BeyzaKeles Kızlar oğlum 16 aylık kendini çok güzel ifade ediyor ne istediğini anlıyorum benim istediğim birşey olsun getiriyor hayvan taklitlerini yapıyor ama anlamlı aba, baba, mama ,dede kelimeleri var bana az geliyor sizinkiler nasıl
seizetheday BeyzaKeles bizimki de öyle sayılır önceden daha fazla kelime kullanıyordu hatta şu sıralar sadece baba dede mama abi arada anne bu yani neden unuttu bilmiyorum o kadar iletişim de kuruyorum acaba geçici bi süreç mi
sifirekran_bolkitap BeyzaKeles bence az değil gibi benimki 15 aylık bir tık daha fazla ama her çocuk da ayrı
Morbalon BeyzaKeles benim oğlum da anne, baba, mama, at ve bu yu sürekli kullanır. Bunların haricinde neredeyse her gün farklı kelimeler söylüyor ama sonra bir daha söylemiyor, mesela bugün ilk defa çiş dedi altını açtığımda bir daha duyar mıyım bilmiyorum🤷♀️
gulyabani BeyzaKeles kızımda 16 aylık aynı şekilde. Kendini ifade ediyor köpekle atı taklit ediyo organlarını gösteriyor otur kalk derim yapar. Bezini getir derim altını değiştiririm gider kendi alıp çöpe atar istediğim şeyi getirir. Ama kelime sayısı az. Net olarak arada anne baba dede abla al ver gel. Sık kullanmıyor. Kendi kendine konuşuyor ama anlamlı değil genel işaret ederek anlatıyo
BeyzaKeles seizetheday bilmiyorum aklıma takılmaya başladı iletişimimizde bir problem yok kendini ifade ediyor
sifirekran_bolkitap Morbalon Bunum benimki de yapıyor sonra o nesneyi tekrar göstemek gerekmiş o kelimeyi hatırlatmam gerekmiş bizimki dün yappak dedi mesela yaprak sarıyordu anneannesi Bugün sordum sürekli anneanne yaprak sardı demi yaprak nasıldı yeşilmiydi. Tadı nasıldı ekşi mi gibi
Fgday BeyzaKeles evet ya bi kelimeyi söylüyor sonra bidaha tekrarlamiyor agiz burun gosterir 3 tane renk sayardi onlarda yok suan
Ess92 BeyzaKeles anne mama meme dede baba bunlar her gün söyledikleri arada bir yap dediğimde biy diyip bir yapıyor. Birkaç kere bardaklığı ve oyuncak bardağını gösterip bağdek dedi su istedi yani. Kitapta sorduklarıma 2-3 kere buğyda ( burda) dedi. 1-2 kere de alo dedi o kadar. Başka da bir şey yok şu an
Morbalon gulyabani evet çünkü benim oğlum çok geç babıldamaya başladı, çok suskundu bir anda kelimeler gelmeye başladı biz çok şaşırdık.
sifirekran_bolkitap Morbalon Bizim doktorumuz bir kelimeyi söylediyse onu not edin, gün içinde sık sık hatırlatın o kelimeyi çağrıştıran şeyler söyleyin sorular sorun dedi Bizim not defterinde bu şekilde çok kelime var. Ben öğrenmedi herhalde diyorum bir andan anlamlı biryerde söylüyor o kelimeyi demek ki öğrenmiş
gulyabani BeyzaKeles demek ki canım anladığı için içim rahat çok şükür her gören çok akıllı algıları açık diyo mutlu oluyorum bi yürüse konuşssa diye diye böyle geçicek demek zaman ☺️☺️hepsi sağlıkla büyüsün yolları bahtları açık olsun inşallah
sifirekran_bolkitap Morbalon BeyzaKeles Ne demek rica ederim kelime defteri güzel bir anı da olacak gibi bize 😊