Oylesinebirisi Erkek çocukları geç konuşur şehir efsanesidir . Oğlum 23 aylık konuşuyor cümle kuruyor. Fiziksel bir problemi yoksa elbette konuşacak ona şüphemiz yok . Gelişim basamaklarına göre konuşması gerekir , eğer konuşma yoksa dil gecikmesi vardır bunu kabul etmek gerekirki ona göre tedbir alınsın , dil gelişimi desteklensin. 5 yaşında konuşacak diyelim o zamana kadar beklesin mi ? 2 yaş nerede 5 nerede ? 2 yaş dil gecikmesini telafi etmek daha kolaydır , yoğun ilgiyle akranlarına yetişebilir . Ama 5 yaşında biri için özel eğitimsiz akranlarını yakalayabilmesi zor olur. Misal 16 aylık yürümeyen bir bebek için nasıl endişeleniyorsak , nasılsa yürüyecek demiyorsak , konuşmada gelişimin önemli bir parçasıdır , zihinsel gelişimle paraleldir. Aynı hassasiyeti dil gelişimi içinde göstermeliyiz.