AviL06 Uyaran eksikliği; tv, telefon vs meşgulken isimlerine bakarlar ama kendileri istedikleri zaman. Duymazdan gelirler çünkü tvde ki çizgi film onlar için daha önemlidir o an. Oyuncaklarıyla kısa süreli oynar çünkü sıkılır tv izlemek ister. Oradaki renkler dikkatini çeker çünkü. 11 aylık bebek komut alma konusunda biraz daha erken bence annesi😊 Çünkü 1 buçuk 2 yaşına kadar süreleri oluyor en geç 3 zaten. Komut almak için, konuşmak için. O yüzden normal şartlarda 11 aylık bebişten komut alma beklenmez. Bebekten bebeğe değişiyor mesela benim kızım 1 yaşında. Yeni girdik Kasımda. Maalesef ki tasvip etmediğim halde tv izliyor.. Tekiz çünkü ailemden veyahut eşimin ailesinden kimsemiz yok. Haliyle kızımda tek başına büyüyor. Benim kızım şu anda komut almıyor henüz. İsmine bakıyor fakat kendi isterse :) Bir 10 kere falan ismiyle sesleniyorum anca öyle bakıyor. Bu da uyaran eksikliğinden kaynaklanıyor. Otizmi uyaran eksikliği ile karıştırıyorlar. Çoğu doktor da zaten ismine bakmıyor vs dendiği zaman hayat hikayesini dinlese de dinlemese de direkt otizm diyor ve rapor rehabilitasyona yönlendiriyor ve ailelerimiz de rehabilitasyonlarda sürünmek zorunda kalıyor. Çocuklarımızın her bir gelişim basamağı kendilerine bağlı. Kimisi 10ar 10ar erkenden çıkarken kimisi adım adım yavaş yavaş çıkıyor. Otizm ciddi bi farkındalık. Ve bu otizmde ailenin genetiğinden bakılmaya başlanıyor. O yüzden eğer bebişinizde isme bakmama komut almama daha niceleri varsa korkmayın. Otizme bağlamak doğru değil. Ve bence bebişinizde herhangi bi sıkıntı yok❤️