pinkooo_02 benim kızım çölyak. 1,5 sene önce geçmeyen ishali oldu. Gastrolojiye gittik, kayınvalidem de çölyak olduğu için direk çölyak bakıldı ve antikorlar pozitifti. Sonra endoskopi yapıldı birşey çıkmadı ama bu zaman kadar takipteydi. Bu süreçte ishal de geçti. Diyet yapmadan hayatımıza devam ettik ve bizde semptom yoktu başka. 3 ay önce demiri düşmeye başladı. Antikorlar hala yüksekti, geçen ay yine endoskopi yapıldı bu sefer net çölyak tanısı kondu. Ama hala daha bir semptomu yok. İştahı iyi, boyu kilosu yaşıtlarından ilerde. Ama farketmesek ve daha zaman ilerleseydi büyüme gelişmesi geri kalırdı dedi doktor. Genellikle ishal, karın şişliği yapıyor çölyak. Kayınvalidem de de kemik ağrısı, deride kaşınma kabarma yapıyordu.
Kan tahlilinden sonra transglutaminaz pozitif çıkarsa net tanı için endoskopi yapılır. Transglutaminaz pozitif değilse zaten çölyak değildir. Umarım temiz çıkar sonuçlarınız.