Secill Herkese merhabalar, kızım 3,5 yaşında r harfine y diyor. Böyle bir şeyle karşılaşan var mı? Düzelir mi? Ne yapmak gerekir?
simseklivekalpli Secill artikulasyon bozukluğu. Dil terapisi, heceleme, tekerlemeler dili çalıştırır. Kızım da bir sürü kelimeyi yanlış söylüyor. Zamanla düzelir diye düşünüyorum. Ama sadece r y ise pelteklik olabilir.
PPrensannesiiii Secill seviyorum değil de seviyolum diyor istiyorum değil de istiyolum şeklinde ben hiç dert etmiyorum zamanla düzelir çocuklar bazı harfleri zor çıkarır
Secill simseklivekalpli simseklivekalpli sizin kiziniz kaç yaşında? Bende eğer bir uzman ile çözülebilecek bir şey ise erken yaşta çözmek isterim açıkçası o yüzden görüş almak istedim
Kuzeymomss Secill Ay benim oğlum da 18 aylık, armuta aymut yağmura yağmuy falan diyor. Büyük ihtimalle daha küçük olduğu için ama tamamen kaç yaşında düzelmesi gerekir acaba, bende fikir amaçlı burada bekleyeyim
aselinanesii Secill bir yerde bi yazı okumuştum ne kdar doğru bilmiyorum tabi de R yerine L diyen çocuklar R yerine Y diyen çocuklara göre R harfini daha çabuk düzeltiyorlarmış. Yani R ye Y diyenler daha geç düzeltiyormuş. Benim kızımda 3 yaşında R yerine L diyor düzelir diye düşünüyorum
aylizinannesiii Secill benim kızımda üç yaşında yayın hava çok guzey diyorvr harfine y l harfine y karaca diyecek mesela tayaca diyor yani normal bence yavaş yavaş alişacaklar o harflere 😍😍
gurbetcimami Secill benim kızımın ismi Rabia ona sorunca hep yabiya diyordu söyleyemiyordu R yi ama şimdi yeni yeni düzeltti 3 buçuk yaşında
dmlaasfkgn Pinar_kb benim oğlumsa 5 yaşında tam r l ç c söyleyemiyor yani çiçeğe titek diyor söyleyemiyorum dicek mesela söyyeyemiyoyum diyor bu yaşta bu kadar eksik harfte normal mi 1.sınıfa kadar mı normal anlayamadım