Aslında polikistik over hastasının kistleri yoktur. Bizlerin yumurtaları kist görünümündedir. Tesbih tanesi gibi sıra sıra yumurtalarımız olur. Bunlar yeteri kadar olgunlaşmadığı için ya döllenmez ya da adet olarak dışarı atılmaz. Bunlar büyümediği için vücudun dengesini bozar. Mesela tiroiti yükseltir, insülin direncini bozar. Gerçekten zor bir durum Allah adeti resmen kadınlara nimet kılmış. Her ay adet olamamak o kadar kötü bir şey ki.